Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Konsumentrådgivning, eller "vem fan tar ansvar...?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1203830" data-attributes="member: 29415"><p>Haglöfs suger på den här fronten. Jag har en väldigt lätt vindjacka, Haglöfs Trident 2, som jag använder för långsfärdsskridskor = minimalt slitage. Den är i nyskick trots många år på nacken - med undantag för gummicorden för att dra åt i midja resp luva som är helt slut. Haglöfs förslag för att åtgärda detta var dyrare än en ny motsvarande jacka, vilket i sin tur beror på att dessa är felkonstruerade - man måste sprätta upp hela fållen eftersom ändan på gummicorden är fastsydd.</p><p></p><p>En vettigare konstruktion som jag har på de flesta av mina övriga kläder är en öljett (diminutiv av öga!) där gummicorden kommer ut och sitter fast med en stopknop. Behöver man byta är det bara att rappa ur och sätta dit en ny.</p><p></p><p>Någon från Haglöfs här som har lust att försvara sig?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1203830, member: 29415"] Haglöfs suger på den här fronten. Jag har en väldigt lätt vindjacka, Haglöfs Trident 2, som jag använder för långsfärdsskridskor = minimalt slitage. Den är i nyskick trots många år på nacken - med undantag för gummicorden för att dra åt i midja resp luva som är helt slut. Haglöfs förslag för att åtgärda detta var dyrare än en ny motsvarande jacka, vilket i sin tur beror på att dessa är felkonstruerade - man måste sprätta upp hela fållen eftersom ändan på gummicorden är fastsydd. En vettigare konstruktion som jag har på de flesta av mina övriga kläder är en öljett (diminutiv av öga!) där gummicorden kommer ut och sitter fast med en stopknop. Behöver man byta är det bara att rappa ur och sätta dit en ny. Någon från Haglöfs här som har lust att försvara sig? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Konsumentrådgivning, eller "vem fan tar ansvar...?"
Tillbaka
Topp