Kontantkort för skibums.

Linusrejl

Ny medlem
Kontantkort för skibums.
När man säsongar så är ju ett kontantkort i landet man befinner sig i oftast det billigaste alternativet. För att göra det lite enklare för oss snösökande snåljåpar så tänkte jag att vi kunde dra ihop en tråd där man kan dela med sig av erfarenheterna om kontantkort som man använder sig av när man säsongar.

Mina erfarenheter sträcker sig bara till Österrike och St Anton, där vart det så att vi använde oss av kontantkortet A1 Bfree.
Första månaderna man tankade på 40€ så fick man ringa gratis till alla A1 i österrike. Det gjorde det väldigt förmånligt då de flesta svenska bums hade A1. Att ringa hem vet jag inte riktigt vad det låg på jag bara sms:ade hem ibland och blev uppringd hemifrån istället.

Skriv gärna dina erfanheter du har, speciellt om du vet nåt om frankrike då jag drar dit i vinter!

Kontantkort för skibums.
Har haft SFR i frankrike två vintrar i rad. Har iofs dålig koll på samtalstaxor och smskostnader, men det var billigare än Orange (som våra brittiska grannar envisades med för att "det finns i UK också"). Kändes dock som om det var betydligt dyrare att både smsa och ringa än vad jag är van vid här hemifrån.

Det viktiga är väl att skaffa samma som så många som möjligt som du planerar att ha telefonkontakt med, det är alltid billigare att ringa till din egen operatör. Och att aldrig vara den enda med pengar på mobilen när det är utekväll.

Tror att Langleyfolket i Valdi hade någon annan operatör, men jag vet inte vilken. I Val Thorens körde alla (utom britterna, givetvis) på SFR då deras startpaket vart billigast.

Är man riktigt telefonberoende kan man kanske göra lite research via nätet innan man åker ner?

Kontantkort för skibums.
Om du måste ringa mycket till en flickvän/pojkvän/förälder/polare i Sverige, skaffa TRE! I österrike finns tre så där ringer man gratis hem :)

Tillbaka
Topp