Köp av longboard

Clenny

Ny medlem
Köp av longboard
www.kahalani.se

underbar sida. har hört att sector 9 inte alls är bra

www.longboard.nu kolla deras forum

ja tycker du ska köpa en kahalani bräda, randal R-II truckar och kryptonics hjul. kalaset bör stanna runt 2500:- o det är väll ungefär va man får punga ut för en sector 9.

litet tips bara.

Köp av longboard
Har ingen själv, men många av mina polare kör och de säger att summit skall vara bäst. Summit säljs på T12 i götet.. vad jag vet. Förmodligen på fler ställen.. Schweiziska kvalitets brädor, och dom borde ju veta hur man gör brädor för att cruisa i serpentin vägar!

Köp av longboard
www.stoneybaloney.se har en del brädor, dom har bara landyachtz, och dom är riktigt sjyssta, i butiken här i västerås har dom en del koola brädor däribland kahalani brädor...

själv kommer jag att köpa en landyachtz the DH race, om du köper från sidan kostar den 2450 spänn, med randal DH truckar och kryptonics 85 classic ostar...

lätt värt, men kahalani brädorna är helt underbart lätta och smidiga...

lycka till....

Köp av longboard
heh, alla säger olika :P

Helst av allt skulle jag vilja hitta nån complete, eftersom jag inte har någon som helst aning om vad man ska ha för bräda, mkt eller lite flex, hårda eller mjuka hjul, keramiska kullager eller inte, breda eller smala truckar osv osv

Någon som kan tänka sig tipsa om ett vettigt kit?

Köp av longboard
Jag tänkte bara sticka in en liten fråga här: Hur fan bromsar man på en longboard? Måste ju börja gå sjukt snabbt om man åker i nedförsbacke och det är väl inte som att man bara kan "hoppa av"?
Livsfarlig sport säger jag bara! Jag rekommenderar curling, eller kanske tom. bowling för dom som är ute efter en rejäl adrenalinkick.

Köp av longboard
Tycker att du skall kolla på www.kahalani.se också på www.sofolongboards.se..
Enligt mig är Kahalani brädor lite mer downhill men också rätt sköna att cruza med. Sen tycker jag att du antagligen ska köpa en carving bärda som har mer flex och oftast något/några lager kolfiber och ganska mycket flex.

För att svara FFsuper så det finns två alternatvi antagligen fotbromssa sätta ner foten och slita sula eller om det går lite snabbare slida när du glider på hjulen..

Köp av longboard
sector 9´s brädor är så där därimot suger truckarna så om du ska ha en sån byt truckar. om du ska ha en bra street bräda att crusa omkring i stan på och köra mycket sväng ska du defenitift ha en fiber flex bräda. dom är grymt skön flex i och riktigt roliga och glida omkring på stadens gator med

Köp av longboard
www.kahalani.se har billigaste prylar och deras handgjorda brador slar ut det mesta med tva lager ren kolfiber som ger dig en superlattbrada med skon flex som haller dig rullande tills pensionen!

summit och lanyachtz brador anvander sig av glasfiber sa dom vager mera och kommer inte halla flexet eller formen lika bra som kolfiber och prisklassen ar den samma som kahalani!

bradorna komplett kan du kopa me randaltruckar eller uptrucks. (ny truck fran brasilien).
skulle tipsa om abec11 grippins hjul!! ett rikigt bra cruiserchjul med bra grepp sa att du kan carva loss ordentligt!

nar de galler flex sa gillar ja flexet for att du kan verkligen trycka ifran i svangarna. kop mjuka hjul mellan hardheten 75a-81a. strl mellan 68-76mm. truckbredd mellan 150-180 ar skont att cruisa pa.
kullager racker me rena abec5 or. keramiska behover du inte. de e bara dyrt och de gor ingen vidare skillnad.
dom har en modell som heter citycruiser och en ny modell som dom bygger nu. tror inte den finns pa hemsidan.

mejla dan@kahalani.se sa forklarar han sakert vidare vad som ar optimalt for cruising.

hoppas du gar tag pa en brada som passar dig och rulla lugnt!

snaken

Köp av longboard
Ska hämta ut min bräda från sofolongboards på måndag, grymt trevliga killar där. Satsa på en nice pintail

Kolla in www.sofolongboards.se

Köp av longboard
jeppan ja kommer hem i borjan av 2006 nan gang!! kommer o rullar me er i nya backen i hogdalen da!! kor mest freeride har me surf och longboardandet!!!

hoppas svenska varen bjudar pa grymma sessions!!

Köp av longboard
Snakie! Vi saknar dig här hemma! I helgen kommer någ årets första session infalla! Det blir location Högdalen och vi blir ganska många! 2006 ska vi bomba allt som lutar!!!!!!!!!

Köp av longboard
Jag har tänkt köpa en "Sector 9 CR2 Cosmic", är det nån som har något och säga om den? Undrar också om dom vet var man kan köpa den billigt?(det billigaste jag vet är på www.longboard.se: 2282kr).

Köp av longboard
Hej,undrar bara vilken bräda som är bäst mellan kahalani citycruiser och kahalani surf.Hade bara tänkt att cruisa och ha shönt och vilken flex ska ja ha väger 50kg?

Köp av longboard
lliinnuuss1996 sa:
Hej,undrar bara vilken bräda som är bäst mellan kahalani citycruiser och kahalani surf.Hade bara tänkt att cruisa och ha shönt och vilken flex ska ja ha väger 50kg?
Jag röstar på surf har inte testat city cruisern men skilnaden är inte så stor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp