Köp av longboard

Gaspachelor

Ny medlem
Köp av longboard
Hejsan! Jag som många andra är väldigt intresserad av att köpa en longboard. Den kommer främst att användas till cruising och lite som transport medel.
Är det någon som skulle kunna tipsa om en bra bräda för runt 2000:- eller möjligtvis bygga ihop en åt mig för det priset?:)
Kan inte ett skvatt om longboards så jag vet inte riktigt vad som är bra och inte:)

Tacksam för svar!

Köp av longboard
Gå in på www.longboard.nu och kolla på sälj avdelningen. De flesta som hänger där sköter om sina grejer och det som säljs brukar vara bra grejer. Där kan du få en lätt begagnad kanon bräda för de pengarna...

Köp av longboard
jag håller med lukasskog. Kahalanis brädor är galet sköna!
för övrigt, varför har alla bratts/fjortisar/allmänt osköna människor med inget intresse what so ever för extremsport börjar åka longboard. Det är för visso fullt begripligt då longboarding är väldigt kul men det passar inte riktigt med deras brattiga fashion stil.

Köp av longboard
Tjäänare

Nu när jag fått ihop pengar så skall jag äntligen köpa en longboard! dock så känns det som att jag inte vill lägga för mycket pengar eftersom jag är nybörjare och då behöver jag inte det absolut fetaste. 2000 kr regeln går dom flesta efter. Iaf, jag hittade en och har kollat lite på den

''RIVIERA LAURA 41 LONGBOARD''
http://www.hollywood.se/sv/product/6616/laura-41-longboard#filter-5

Det jag undrar är den här bra för mig som nybörjare som mest vill cruisa?. Det enda jag vet är att grafiskt sätt så e den fet som fan. Men tro mig inte fel det är inte därför jag blev mest sugen på den. Väger runt 65 kg om det har någon betydelse

Senast ändrad:
Köp av longboard
FabbeH sa:
Tjäänare

Nu när jag fått ihop pengar så skall jag äntligen köpa en longboard! dock så känns det som att jag inte vill lägga för mycket pengar eftersom jag är nybörjare och då behöver jag inte det absolut fetaste. 2000 kr regeln går dom flesta efter. Iaf, jag hittade en och har kollat lite på den

Det jag undrar är den här bra för mig som nybörjare som mest vill cruisa?. Det enda jag vet är att grafiskt sätt så e den fet som fan. Men tro mig inte fel det är inte därför jag blev mest sugen på den. Väger runt 65 kg om det har någon betydelse
Jag har aldrig kört den Riviera som du länka, men jag har en som jag tror heter Riviera Bee Flexi, har inte en aning om den säljs längre men du kan ju kolla. Den är riktigt skön iallafall :)

Köp av longboard
Okej tack för tipsen. Dock så envisas jag med att kunna köpa den i butik i Göteborg. Därför har jag kollat lite på.....

Slipstream - The Pinstripe
http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=94_69_256&products_id=3508

Längden känns rätt för mig och flexet är 3 villket jag tror passar mig. Om jag har förstått rätt så gör även Slipstream bra grejer, eller?

Vad tror ni kommer det bli något jag kommer känna mig nöjd med?

Köp av longboard
Personligen gillar jag inte slipstream, har bara sett deras träbrädor... Och jag envisas fortfarande med att man MÅSTE ha glasfiber på brädan för att få den -bra- men nu kommer jag att bli bombad av massa folk om att "slippstream är visst bra"

Köp av longboard
Lånar tråden lite.
Ska köpa en longboard(min första).Och undrar om kahalani 950 surf är något att ha med de här tilbehören:
Flex:Hard
Vicktklass:90-95(väger 50kg)
Hjul:Abec11 zigzags 70mm,80a
Kulager:kahalanis abec 7
Truckar:Holey trucks
Tacksam för svar;)

Köp av longboard
FabbeH sa:
Tjäänare

Har samma bräda tror ja fast med annat motiv under. Min rullar as bra svänger asbra, ändå nackdelen är att den är ganska hård men det gör inte så mycke enligt mig :P

Köp av longboard
Yoyo, Kul att du ska börja bräda:).
Klart att det finns mycket för 2000kr men du borde nästan satsa på något lite dyrare direkt i början, jag lovar det lönar sig då du kan ha brädan längre även när du blivit bättre.
Köp inget med Gullwing truckar då dem är hyffsat kassa nuförtiden inga S9(sector9) helst inte slipstream heller, dem funkar ju helt utmärkt men jag gillar inte riktigt deras brädor och jag har åkt med alla tre setups på dem flesta av brädorna.
Du kan ju alltid besöka Kahalani eller ringa dom ifall du vill ha mer korrekt hjälp.
Märken på brädor jag föredrar: Landyachtz, Rayne, Lush, Bustin, Airflow, Gravity, Arbor, Loaded(loaded är dock lite överprisade enligt mig), Comet.
Truckar: Bear´s, SABRE!, Paris, Randal, Kahalani(för downhill), Crail.
Hjul: Abec 11 all the way men O´tangs(orangatangs) funkar väldigt bra med, även Seismic för downhill.
Kullager: Just about anything. Biltin=bäst.
Lycka till med brädan :D

Köp av longboard
Jag kan tänka mig att sälja en bräda till dig för 2000 kr :) rätt sjyst faktiskt
"Randal II 180" trukar, Abec 11 "Retro" 70mm 80A hjul (gröna), "bone red's" kullager, sammt en sjyst bräda i längden 80 cm :)

Skriv i gb om du är intresserad // Mattias

Så ser brädan ut

Köp av longboard
Longboardswe sa:
Klart att det finns mycket för 2000kr men du borde nästan satsa på något lite dyrare direkt i början, jag lovar det lönar sig då du kan ha brädan längre även när du blivit bättre.
Köp inget med Gullwing truckar då dem är hyffsat kassa nuförtiden inga S9(sector9) helst inte slipstream heller, dem funkar ju helt utmärkt men jag gillar inte riktigt deras brädor och jag har åkt med alla tre setups på dem flesta av brädorna.
Du kan ju alltid besöka Kahalani eller ringa dom ifall du vill ha mer korrekt hjälp.
Märken på brädor jag föredrar: Landyachtz, Rayne, Lush, Bustin, Airflow, Gravity, Arbor, Loaded(loaded är dock lite överprisade enligt mig), Comet.
Hjul: Abec 11 all the way men O´tangs(orangatangs) funkar väldigt bra med, även Seismic för downhill.
Ahh riktigt kul och åka också. Men tillslut blev det än Loaded Ceviche http://www.hollywood.se/sv/product/6083/ceviche-komplett-longboard#filter-2
Och det är en bra bräda va? Köpte den iaf begagnat av en kommpis i bra skick. Har testat den idag och än sålänge är den riktigt skön att glida på. Lättsvängd och mysig.

Senast ändrad:
Köp av longboard
FabbeH sa:
Longboardswe sa:
Ahh riktigt kul och åka också. Men tillslut blev det än Loaded Ceviche http://www.hollywood.se/sv/product/6083/ceviche-komplett-longboard#filter-2
Och det är en bra bräda va? Köpte den iaf begagnat av en kommpis i bra skick. Har testat den idag och än sålänge är den riktigt skön att glida på. Lättsvängd och mysig.
Okej, kul =D. Visst är det en bra bräda men jag skulle inte använt den i höga farter för det lär sluta illa xd.
Men det var ett bra köp o lycka till med brädan (Y)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp