Köp av ny bräda! Burton UnInc?

FredrikCarlsson

Ny medlem
Tja!
Har tänkt mig att inhandla ny bräda + bindningar..
Kör just nu på en burton seven 155 och Burton Cartel El Habano bindningar, sjukt nöjd med dom grejerna.
Åker mestadels park och tycker det är sjukt kul att jibba runt på det som finns att tillgå i backarna
men vill även kunna ta nån sväng i pisten som variation.
Har åkt i 11 år och åkte ungefär 70 gånger förra vintern.
Kan tilläga att jag är 179cm lång och väger ~68kg.

Den bräda som jag funderar på är Uninc..då 156:an. Hur är Uninc brädan? Borde den passa min åkning?
Eventuellt custom, shaun white eller jeremy jones.. hur är dessa brädor?

tacksam för hjälp då jag inte har haft möjlighet att testa nån av dessa brädor..

Har åkt på två UnInc 160 (04an och 06an) och tycker att det är en otroligt rolig bräda. För mig funkade den överallt, park, pist och puder. Som sagt, nog den roligaste brädan jag åkt på samt att den har bra grepp i svängarna och funkar överallt. Jag gillade hur hård/mjuk den var samt att den hör skäret riktigt bra.

Kör på UnIncen över de andra.

.. JJ e smal .. Shaun White e JÄVLIGT smal och Custom e tråkig..

UnInc till dig min vän.. du e 179 säger du... då skulle jag ta 158.an om du vill köra lite pist och så ..

annars e väl 156.an ditt val kanske.. om du diggar att hänga i parken... fast den e 24,6 i midjan.. alltså bör dina skor INTE vara större än ca: 43

/Pinn

Du ska ha uninc 156 eller JJ 156.
Har kört uninc 04, 05, 06 och JJ 04, 06 och uninc brädan är riktigt grym. funkar överallt. Även JJ brädan är grymt rolig. lite mjukare än uninc så det är lite mer park bräda.

men om jag var du skulle jag tagit Uninc 156 en kanon bräda

Analog sa:
Har åkt på två UnInc 160 (04an och 06an) och tycker att det är en otroligt rolig bräda. För mig funkade den överallt, park, pist och puder. Som sagt, nog den roligaste brädan jag åkt på samt att den har bra grepp i svängarna och funkar överallt. Jag gillade hur hård/mjuk den var samt att den hör skäret riktigt bra.

Okej låter gött det.. Hur lång är du eftersom du har 160:an?

pinn sa:
.. JJ e smal .. Shaun White e JÄVLIGT smal och Custom e tråkig..

UnInc till dig min vän.. du e 179 säger du... då skulle jag ta 158.an om du vill köra lite pist och så ..

annars e väl 156.an ditt val kanske.. om du diggar att hänga i parken... fast den e 24,6 i midjan.. alltså bör dina skor INTE vara större än ca: 43

/Pinn
Okej.. yes 179. fast så mycket pist kör jag inte, utan det är helt klart park som jag tycker är roligast. så det är nog 156:an som gäller.
skorna är inga problem, tror jag har 42..
har du testat unincen själv? tänkte om du kunde jämföra med min seven lite..
tack för svar iaf!

pontus87 sa:
Du ska ha uninc 156 eller JJ 156.
Har kört uninc 04, 05, 06 och JJ 04, 06 och uninc brädan är riktigt grym. funkar överallt. Även JJ brädan är grymt rolig. lite mjukare än uninc så det är lite mer park bräda.

men om jag var du skulle jag tagit Uninc 156 en kanon bräda
Ja det lutar nog åt unincen..den verkar grym!
tack för svar...

Spelar 2 cm hit och dit någon roll egentligen?
Pinn du sa att 156 var till för park och 158 för pist, känns lite petigt med längd val om man säger så!

Senast ändrad:
. OOOOH jaaa

:)

du skulle bara veta hur pass petig jag är :)

2cm är STOR skillnad .. stooooor ... på riktigt asså..

2mm på bredden e också rätt stor skillnad..

:)

/Pinn

och till Fredrik ..

jag har bara kört på JP,n 154.an och den va grymt skön.. fett pop och allmänt skön att dra på med.. men jag gillade inte att den var true twin .. så jag kör numera på en jussi 154 .. OSD versionen ...

peace

/Pinn again

FredrikCarlsson sa:
Analog sa:

186 cm och ca 80 kg.

..

Jag, Pinn är 175cm 75 kg .. kör mest park med lite rails och några stora hopp.. fast 60% i pisten. kör 154cm och hård bräda.. 8 på burtons skala 1-10 .. det e bara custom X och jussi och nån till som har 8 i känsla (hårdhet) .. det passar mig perfekt..

när jag kör nere i alperna kör jag på 158-160 så jag kan leka lite i deras parker mellan puderåken... är på gång att införskaffa mig en Malolo 158 till Alp-körningen

körde 100% pist förut och hade då 157 eller 158 .. HÅRDA brädor.. nu kör jag ju mest i mindre backen och jibbar runt så då passar 154.a bäst

/Pinn

pinn sa:
..

Jag, Pinn är 175cm 75 kg .. kör mest park med lite rails och några stora hopp.. fast 60% i pisten. kör 154cm och hård bräda.. 8 på burtons skala 1-10 .. det e bara custom X och jussi och nån till som har 8 i känsla (hårdhet) .. det passar mig perfekt..

när jag kör nere i alperna kör jag på 158-160 så jag kan leka lite i deras parker mellan puderåken... är på gång att införskaffa mig en Malolo 158 till Alp-körningen

körde 100% pist förut och hade då 157 eller 158 .. HÅRDA brädor.. nu kör jag ju mest i mindre backen och jibbar runt så då passar 154.a bäst

/Pinn
okej..unincen var lite mjukare såg jag så tror den passar mig perfekt.
åker nog ungefär 70-80 % park skulle jag uppskatta det till..

vet du nån sida som man kan beställa ifrån förresten? typ i usa eller ute i europa? (vet om bluetomato) känns som att om man kan spara några kronor så gör det ju inget.. =)

creds till dig som orkar vara i varenda tråd och ge bra svar förresten.. !

Analog sa:
FredrikCarlsson sa:
Analog sa:

186 cm och ca 80 kg.
okej..thanks!

Tillbaka
Topp