Köp av nya skidor, behöver tips och råd

ifkaren92

Ny medlem
Tjena!

Skall ta och köpa nya skidor, tänker tillbringa mestadelen av min tid i parken, men även lite pist/offpist.
Jag är nybörjare inom jibbandet, så är inte spec duktig, 360, lättare rails osv.
Känner mig väldigt vilsen när jag kollar på skidor, och då min kunskap brister så skulle jag gärna ta hjälp av er.
Hade tänkt att lägga runt 3500 kr på ett par skidor.
Jag har kollat lite på k2 silencer och salomon the knight, men inte funnit så mycket svar. Jag har sökt en hel del, men det har inte gått så bra..
Så förslag på skidor!?

Hur kan ni rekommendera honom att köpa så breda lagg som 111 mm, 115 mm, och att han skulle köpa ett par lagg som skulle vara över 115 mm?... (midjan)

Senast ändrad:
Rydellarn sa:
Hur kan ni rekommendera honom att köpa så breda lagg som 111 mm, 115 mm, och att han skulle köpa ett par lagg som skulle vara över 115 mm... (midjan)
För att de förmodligen inte ens läst hela hans inlägg och egentligen inte kan speciellt mycket om vare sig skidåkning eller utrustning men skriver för skrivandets skull som i så många andra fall här på Freeride, eller?

K2 Kung fujas. Underbar skida i alla förhållande :) Kör själv med 9/10 modell som funkar bra i parken men även fint i offpist/pist. Du kan hitta beg. för runt 3000-3500kr ;)

Lima-ko sa:
Rydellarn sa:
Hur kan ni rekommendera honom att köpa så breda lagg som 111 mm, 115 mm, och att han skulle köpa ett par lagg som skulle vara över 115 mm... (midjan)
För att de förmodligen inte ens läst hela hans inlägg och egentligen inte kan speciellt mycket om vare sig skidåkning eller utrustning men skriver för skrivandets skull som i så många andra fall här på Freeride, eller?
Eller för att är rätt tufft att ha breda skidor. Då är man ju typ pro ... ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp