Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köp råd, pjäxor som passar breda fötter :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1082664" data-attributes="member: 156771"><p>Gå till en alpinbutik, så mäter de dina fötter. (Nu menar jag inte någon av de stora kedjorna som säljer generella sportprylar från fotboll till hockey). Är du säker på att du måste ha nya pjäxor? Har du paddat skalet och/eller innerskon? Det kan hjälpa. (Jag paddar mina pjäxor, tejpar där det behövs, fräser skal och värmer och fixar tills de sitter som gjutna. Har jag tur tar det bara en tre-fyra gånger). Har du formgjuten sula? Gå till en bra bootfitter och kolla med dem, vare sig du ska ha nya pjäxor eller fixa till dina gamla. </p><p></p><p>Annars beror pjäxpassning på hur just dina fossingar ser ut- hög eller låg vrist, knölar och allt annat som kan ställa till det lite. Generellt sett är Atomic live fit breda, liksom vissa av Nordicas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1082664, member: 156771"] Gå till en alpinbutik, så mäter de dina fötter. (Nu menar jag inte någon av de stora kedjorna som säljer generella sportprylar från fotboll till hockey). Är du säker på att du måste ha nya pjäxor? Har du paddat skalet och/eller innerskon? Det kan hjälpa. (Jag paddar mina pjäxor, tejpar där det behövs, fräser skal och värmer och fixar tills de sitter som gjutna. Har jag tur tar det bara en tre-fyra gånger). Har du formgjuten sula? Gå till en bra bootfitter och kolla med dem, vare sig du ska ha nya pjäxor eller fixa till dina gamla. Annars beror pjäxpassning på hur just dina fossingar ser ut- hög eller låg vrist, knölar och allt annat som kan ställa till det lite. Generellt sett är Atomic live fit breda, liksom vissa av Nordicas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köp råd, pjäxor som passar breda fötter :)
Tillbaka
Topp