Köpa bindningar, Technine Combo VS Burton Custom

diffused

Medlem
Tjenare.
Jag tänkte köpa nya bindningar den här säsongen eftersom mina flow bindningar börjar sjunga på sista versen.
Nu äre så att jag hittat två bindningar som verkar intressanta på top12.se
Den ena är Technine Combo och den andra är burton custom.
Problemet är ju att jag inte testat någon av dom innan.
Jag åker mest park och då hopp mestadels och kanske någon box (väldigt sällan)
När jag får chansen så åker jag även lössnö.
Är det någon som har testat några av dessa bindningar? Enligt top12 ska dom ju va perfekta till allting men man kanske ska va lite kritisk till vad dom säger...?
Dessutom så finns technine bindningen i storlek L och ska passa boots i storlek 41-47 och jag har 41. burton bindningen finns i M som passar 38-41 eller vad det nu stog... Frågan är ju vilken bindning som passar mina boots... jag har flow boots i storlek 41 (ja vet har små fötter)
Så ge mig gärna lite tips ang bindningsköp för ja har inte varit i svängen när det gäller utrustning på skitlänge...
mvh pelle.

köp inte custom. bak kappan smäller av direkt och du landar en hård landning. plasten i burtons binds. suger ollon

Skönare med lite större bindningar än för små iaf men du bör nog ha M eller Large på dom med strlk 41

Senast ändrad:
burton håller ju inge vidare iaf xD allt går ju bara sönder som dom gör av mina erfarenheter

palla h8a på technine, dom gör bra grejer. jag kör en technine mfm pro och en burton custom ltd på min bräda. burton bak då det går snabbare att spänna dom. technine fram för att dom är skönare. och det är ballt med olika bindningar, huhuhuh

soft fiffan då kanske man slår till på technine då... går ju alltid att reklamera om dom pajar...

Jag kör med ett par Burton Custom på min Dominant. Jag tycker att dom funkat ok hitills. Jag har inte haft några problem med att dom har gått sönder eller så. Däremot så upplever jag dom som lite stora. Jag kör med storlek L och har ett par Burton SL-9 i storlek 43. Bindningarna blir då aningen stora och klämmer på fötterna vilket aldrig är bra. Jag har provat polarnas custom i storlek M och dom är aningen små för mina 43:or, men dom funkar och dom sitter betydligt bättre runt fötterna. Ska du gå på burton så ska du helt klart gå på storlek medium.

Jag är nöjd med mina Custom, men inte mer än så. Jag bedömer den som en ok bindning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp