Köpa bräda i Chamonix

Köpa bräda i Chamonix
Köpa Bräda i Chamonix.. hejsan nån som har varit i chamonix och vet om det är någon prisskillnad från sverige samt om man för några rabbater med te x säsongskort?? alla tips är välkommna!

Köpa bräda i Chamonix
Jag har för mig att det är billigare. Men rabatt om du har säsongskort, det kan du glömma.

Köpa bräda i Chamonix
var i chamonix för två år sedan och har för mig att det var lite biligare....men nu har de ju en ny valuta (euro) som gör att der mesta har blivit dyrare....så jag tycker att du ska köpa en ny bräda hemma istället..=)

Köpa bräda i Chamonix
Jag vet inte hur det är med brädor, men jag vet att en del skidor är mycket billare i Cham än här hemma. Rossignol, Salomon, franska märken är billigare där, ganska mycket också.

Dessutom kan du få rabatt av de flesta. Det är så enkelt att du kanske ska köpa en bräda för säg 5000 kr och bindningar för 2000. det blir 7000 kr. Vill säljaren inte ge dig rabatt så kan du bara gå till nästa affär. Det finns ju HUR många som helst, och de ligger praktiskt taget vägg i vägg. Även om de ger dig 10, 15% rabatt kommer de tjäna på det. Mer än om de låter dig gå till nästa butik tex.

Lycka till med din bräda vi ses i Cham!

Köpa bräda i Chamonix
Gå till Cham7, det är bästa personalen. Det jobbar några trevliga frassar där. Dessutom så kör dom bra musik. Sitter det någon svensk kille och hänger där inne så är det nog jag.

Vi ses i cham

Köpa bräda i Chamonix
Hade också för mig att det skulle vara billigare att handla där än hemma den gångna säsongen men bedrog mig nog lite. I Chamonix är säsongare tyvärr inget ovanligt vilket visar sig i deras säsongarrabatter som är desamma som nästan inga alls. Handlade i Val dIsere istället, där värdesätter de dig som säsongare aningen mer. Så säsonga i Val istället!!
Priset gick väl att förhandla ner 10-15% men sen ingick gratis service hela säsongen vilket inte är fy skam.
Men köp annars hemma, där snackas det iallafall ett normalt språk!!
Om inte, kolla upp zero-g, de har ganska schyssta förra-årets priser.

Köpa bräda i Chamonix
Zero G´s förra-året-rea är ett skämt, det är 30% om du har tur. Förhandla med den butik du går till, det kommer nog gå bra. Martin på Zero G är nog ganska svårflörtad.

Köpa bräda i Chamonix
Det är väldigt dyrt i Charmonix och tror inte d spelar ngn roll om du har säsongskort.
mitt råd är att gå in på www.boardstore.nu och kollar, finns massor med schyssta erbjudanden där.
M.V.H// Niko

Tillbaka
Topp