Köpa i Sverige, på nätet eller i Val Thorens?

Jokimon

Ny medlem
Jag ska ner en säsong till ValThorens och undrar hur jag ska göra med utrustning. Har varit inne och kollat lite på sportconrad och de verkar ha riktigt bra priser men frågan är vad det kostar där nere? Någon som har lite koll på vad det kostar nere i ValThorens?!? Är det billigare att köpa på sportconrad och fungerar det bra? Hur är utbudet i ValThorens?

Jag skulle vara tacksam för svar!

Nu har jag klickat bort det jag "skulle" skriva tre gånger, så du får bara mitt råd att köpa allt på plats där nere.

Köpte mina Pro Rider m bindning för 700 Euro

Elite Bandit B1 för 275 Euro

Franska märken e oftast billigt...

Okej, det låter ju skönt att slippa ha skidor och pjäxor i bilen på vägen ner också. Blir så sugen på att köpa från SportConrad när alla säger att det är så bra och det känns riktigt billigt om man jämför med Sverige.

Jo men köper du på plats kommer du ha möjligthet att hyrlåna i nån butik och får provköra en massa skidor innan du bestämmer dig. Det är värt en hel del det!

Det är sant, är ju inte helt hundra på vad jag ska köpa, det lutar mot Scott Santiago Mission men jag har inte provåkt nåt än...
Men man vill ju inte komma ner å så kostar det som i Sverige ;)

Tack för att ni svarar!

Men, även om det nu är billigare att köpa på sport-conrad, vad hindrar dig från att beställa grejerna ner till dörren i Val Thorens? Det blir säkert billigare frakt till Frankrike tom.
Alltså: åk ner, kolla prisläget. Sen kan du göra som du vill.
Att få provåka prylarna du ska köpa är, som Perka säger, grymt bra. Plus att du kan räkna med viss service efteråt (tex. hjälp med reklamation om dina skidor delaminerar).

Det är faktiskt en skön teori. Testa lite skidor och sedan beställa från sportconrad om de är billigare. Får väl se vad priserna ligger på men det känns dumt att beställa hem grejjerna till Sverige för att köra grejjerna till Frankrike igen...
Bra idé!

Tillbaka
Topp