Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa korta skidor till lång gubbe
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 1085474" data-attributes="member: 13343"><p>Förstår inte hur du åker i skogen, rakt ned i fallinjen och inte åka runt träden. Fastnar du inte i fjällbjörken då???</p><p></p><p>Som MM skriver vill du ha en SL carver men i skogen vill man ha bärighet, om du inte gillar uppkörd frusen betong, dagen efter solstekt dag och tidigt på morgonen efter en stjärnklar natt med -15 C. Fast då åker inte jag i skogen alls. </p><p></p><p>Jag och de flesta med mig brukar föredra mjuk snö av olika slag i skogen. Allt från Utah fluff till tung svensk snö, men dock fortfarande halvmjukt så att du inte behöver bettskena. Och då gäller skidor med bärighet, det går att svänga ursnabbt med fetingar i lössnö. Kör själv Sektens Rhino i snårigaste fjällbjörk i god fart utan problem. Har provat mina Fischer SL där men helt klart långsammare i sväng då de sjunker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 1085474, member: 13343"] Förstår inte hur du åker i skogen, rakt ned i fallinjen och inte åka runt träden. Fastnar du inte i fjällbjörken då??? Som MM skriver vill du ha en SL carver men i skogen vill man ha bärighet, om du inte gillar uppkörd frusen betong, dagen efter solstekt dag och tidigt på morgonen efter en stjärnklar natt med -15 C. Fast då åker inte jag i skogen alls. Jag och de flesta med mig brukar föredra mjuk snö av olika slag i skogen. Allt från Utah fluff till tung svensk snö, men dock fortfarande halvmjukt så att du inte behöver bettskena. Och då gäller skidor med bärighet, det går att svänga ursnabbt med fetingar i lössnö. Kör själv Sektens Rhino i snårigaste fjällbjörk i god fart utan problem. Har provat mina Fischer SL där men helt klart långsammare i sväng då de sjunker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa korta skidor till lång gubbe
Tillbaka
Topp