Köpa longboard

Sam_1

Ny medlem
Köpa longboard
Hej, jag har funderat på att beställa en longboard nu till sommaren men jag vet inte alls något om dem.

http://store.originalskateboards.com/apex37longboard.aspx

Original S8 200mm longboard trucks
Kryptonics 76mm (78a) Duro wheels
Abec 3 (Speedlubed) bearings

Verkar den vara bra ?
Standardhjulen är inte såna vanliga som jag har sett på andra longboards, dom verkar mera som vanliga skateboardhjul bara att dom är större. Rullar domdär hjulen tillräckligt bra, och hur vet man hur mjuka dom är?

/ Sam

Senast ändrad:
Köpa longboard
Tjena!

Dom där truckarna är bland de värsta jag någonsin provat inom long/skatevärlden.
Dom reagerar jävligt konstigt och inte särskilt bekväma när de börjar rulla på. Bushingsen(dom plastprylarna som gör att de svänger) har också en förmåga att gå sönder väldigt lätt.
Brädan är säkert hyffsad men då skulle jag välja en annan truck.

Så vad skall du ta istället? Prova en vanlig randal truck, Finns på JSMlongboards.com

Köpa longboard
CoolmaN - du verkar veta din sak, skulle det vara enklast att bara beställa en komplett från JSmlongboards?

En Airflow Raceline 951 kanske? om inte, vilken verkar bäst?(som ändå inte är dyrast alltså)

Köpa longboard
CoolmaN sa:
Tjena!

Dom där truckarna är bland de värsta jag någonsin provat inom long/skatevärlden.
Dom reagerar jävligt konstigt och inte särskilt bekväma när de börjar rulla på. Bushingsen(dom plastprylarna som gör att de svänger) har också en förmåga att gå sönder väldigt lätt.
Brädan är säkert hyffsad men då skulle jag välja en annan truck.

Så vad skall du ta istället? Prova en vanlig randal truck, Finns på JSMlongboards.com
Låter helt riktigt att sattsa på en radall truck istället, men dom finns ju på definitivt mer ställen än JSmlongboards.com, inprincip varenda longboard affär säljer dom.

Vet att du inte skrev att den bara fanns där men fick uppfattningen som att det var så, ifall någon annan fick samma uppfattning..

Köpa longboard
Helt riktigt, randals finns på dom flesta ställena. Men eftersom han skulle ha en komplett bräda så gav jag en shop som jag tycker ger bra utbud till bra priser. Sen e de klart att dom finns ju på t.ex. kahalani.se också.

Har inte provat Airflows raceline men vet att dom gör bra grejer. Har en egen cruising favorit å de är Rayne timeline, kvick med mycket konkav.

Köpa longboard
om man vill åka snabbt, ska man ha lång eller kort bräda ? för hitta en som var 109cm för 1500, sen hitta man en som var 92cm för 2500 :S ?

vill bara ha en bräda som rullar max fart, sen om den suger att svänga med är skitsamma !

Köpa longboard
Längden spelar ingen större roll.

Min downhillbräda är ca 95cm. Varför den är så kort är för att jag vill att den skall ha en rätt så kort hjulbas vilket gör att man får mer tryck på hjulen samtidigt som den svänger lättare.

Om den istället skulle vara längre blir den mer stabil men tappar tryck på hjulen och inte svänger lika bra men som sagt mer stabil.

När man skall åka fort så handlar de mest om hur stabil man är samnt fartställning. Upp till ca60km/h så spelar inte fartställning så stor roll men om du skall öka därifrån så måste man stå helt still i fartposition.

Stureplan_bogen: Har en bräda hemma som är droppad för att vara mer stabil och skall köras i hög fart. Är du intresserad kan du ju slänga iväg ett PM

Köpa longboard
Min bräda är 111 cm och får sjukt mkt blickar här där jag bor. alla andra kör på brädor som inte är mkt mer än longboard formade skateboards..

Tänkt också på att det spelar roll vilken sorts asfalt du lär åka på. har du riktigt ojämn asfalt som jag har här så blir det otroligt jobbigt för benen när du får upp mkt fart..

Köpa longboard
Jag personligen gillar runt en meter långa brädor, samt breda truckar. Gärna droppad.

Men som tidigare sagts, stabiliteten sitter ganska mycket i kroppen. Jag kan t.ex bomba branta backar med min slalombräda som där truckarna är små och stört lösa, bara att öva!

Tillbaka
Topp