Köpa ny bräda

PttR

Ny medlem
Köpa ny bräda
Tja
det är så att jag ska köpa mig en ny bräda nu är 185cm och väger ca 65-70.

Har kollat lite på burton clash, bataleon airobic och goliath

vilken är bästa valet eller finns de nån mer bra bräda för max 5500??

kan nån tipsa om bindningar också för max 2000kr??

Senast ändrad:
Köpa ny bräda
Bataleon Airobic, 4500 kostar den va? så har du 3000 till bindningar ;) Carteln kör jag på just nu. har hört mycket gott om Union så nästa par jag köper blir ett par Union, men jag kan absolut rekommendera carteln!

Köpa ny bräda
Om det är Burton och Bataleon du gillar så:

Bataleon:

Airobic - Mjukast
Evil Twin - Mjuk
Riot - Midstiff
Goliath - Midstiff (tror jag)

Burton:

Camber:
Love - Mjuk men inte jättemjuk
Easy Livin - Midstiff tror jag och lätt
Custom - midstiff och lätt

Rocker:
Joystick - midstiff
Custom v-rocker - Lite mjukare än Joysticken
Flying V - midstiff
Easy Livin flying V - Midstiff
x8 - Ganska mjuk men inte jättemjuk

Senast ändrad:
Köpa ny bräda
Ska du köpa en burton så råder jag dig att inte välja en med ics, sämsta skiten någonsin. Har dragit åt skruvarna med momentnyckel men lik förbannat så vrider sig bindningarna vid hopp, då kör jag inte ens särskilt avancerade grejer.

Köpa ny bräda
larm sa:
Ska du köpa en burton så råder jag dig att inte välja en med ics, sämsta skiten någonsin. Har dragit åt skruvarna med momentnyckel men lik förbannat så vrider sig bindningarna vid hopp, då kör jag inte ens särskilt avancerade grejer.
Det är antagligen något fel, du bör reklamera. Jag har haft och kört många boards med ics, har aldrig haft något problem alls.

Dom har även omdesignat skruvarna till 2011 så det ska vara -på papper- "omöjligt" att rubba.

Köpa ny bräda
Coldis sa:
larm sa:
Det är antagligen något fel, du bör reklamera. Jag har haft och kört många boards med ics, har aldrig haft något problem alls.

Dom har även omdesignat skruvarna till 2011 så det ska vara -på papper- "omöjligt" att rubba.
Där ser man, ska försöka ringa junkyard imorgon och fråga dem vad de har att säga.

Tar nästan för givet att du har testat ics i parken. Hur stora grejer har du kört då?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp