Köpa ny snowboard, hjälp

trekantigt

Ny medlem
Köpa ny snowboard, hjälp
Jag har tänkt mig att köpa mig en ny snowboard men jag är helt lost. Jag är 160 cm lång och väger 50 kg. Jag vill ha mycket eller bra med flex. Frågan är vilket märke är mest rekommenderande, hur lång ska jag ha och framförallt, lite tips på sidor på nätet där jag kan köpa.

Senast ändrad:
Köpa ny snowboard, hjälp
Xavier sa:
Mycket flex antar jag att du vill ha en mjuk bräda? Vad pysslar du med för typ av åkning?
Jag håller på lite med park (men ska börja mer med det) och åker ja, vanligt men har haft en hård bräda och det var inte min grej riktigt, testade en mjukare efter ett tag och det gick bättre då antar att jag ska då skaffa mig en mjuk. Hittade en med flex 3 och flex 4 och det är väl mjukt?

Köpa ny snowboard, hjälp
trekantigt sa:
Xavier sa:
Mycket flex antar jag att du vill ha en mjuk bräda? Vad pysslar du med för typ av åkning?
Jag håller på lite med park (men ska börja mer med det) och åker ja, vanligt men har haft en hård bräda och det var inte min grej riktigt, testade en mjukare efter ett tag och det gick bättre då antar att jag ska då skaffa mig en mjuk. Hittade en med flex 3 och flex 4 och det är väl mjukt?
Överdriver mjukt är det inte. Jag använder en t1a och den har en 2a och den är hård men med underbar pop :D! Men vad hade du för bräda innan? Så vi vet vad för flex du hade innan? Men om du vill ha jävligt mycket flex så är en parkbaord något för dig kanske? Eiki kunde fan nästan bryta skiten med bara händerna.

Köpa ny snowboard, hjälp
Mjogaryd sa:
trekantigt sa:
Xavier sa:
Överdriver mjukt är det inte. Jag använder en t1a och den har en 2a och den är hård men med underbar pop :D! Men vad hade du för bräda innan? Så vi vet vad för flex du hade innan? Men om du vill ha jävligt mycket flex så är en parkbaord något för dig kanske? Eiki kunde fan nästan bryta skiten med bara händerna.
Hade en Head förut och nu funderar jag på en Forum med flex 3 och som är 136 lång (som jag behöver då) den var inte i dyraste laget heller. Mitt krav är typ en Forum bräda haha.. :)

Köpa ny snowboard, hjälp
136? Det låter jävligt kort för din ålder och vikt. Även om du ska köra park. Flexskalorna är väldigt opålitliga tyvärr och går nästan inte att jämföra mellan tillverkarna, dvs en 3a hos Forum är inte samma sak som en 3a hos säg Endeavour. Plus att (jag kan ha fel nu) flexen som tillverkarna anger har mest med flexen i brädans längdriktning att göra men minst lika viktigt är hur styv brädan är när du vrider den. Det påverkar hur svår den blir att svänga väldigt mycket och oftast märker man inte det förens man testat i snön. Men har du snöat in på en Forum så kör på det jag tror det blir bra om du vill ha något mjukare.

Tillbaka
Topp