Köpa nya straps

kebabslask

Ny medlem
Köpa nya straps
Hej !

Hade tänkt köpa nya straps då mina gamla börjar bli dåliga. Vill inte ha något skit men heller inte några fantasipriser. Har kollat runt lite men har inte hittat så mycket, så tips på hemsidor etc uppskattas. Har burtonbindningar om det spelar någon roll.

Om det nu heter straps, de som man spänner över foten iallafall. Behöver både spännet och grejen över foten. :)

Senast ändrad:
Köpa nya straps
Om jag ska köpa 4 helt nya. Till främre foten och längre bak på foten.. Vad för grejer ska jag beställa då? Vilka spännen passar med vilka grejer osv? Från hangloose då alltså.

Köpa nya straps
Yeah köp nya istället för att få gratis! Win.

Ja, Burton brukar vara riktigt schyssta när man har problem med deras produkter. Till exempel fick min kompis en helt ny bräda när hans gamla gick sönder(Belaget lossnade) och den var så gammal att det inte var garanti kvar.

Köpa nya straps
Vart ska man maila då? Verkar inte så troligt att de skickar från USA bara för att ett spänne är paj när brädan är några år gammal.

Köpa nya straps
Är det en schysst butik brukar de ha en hög med reservdelar som de delar med sig av.
I liftstationerna kan det tillomed finnas även om de inte ens kränger märket (särskilt Burton) men då kanske man får slanta lite. Fick lägga 50 spänn i Hamra för den lilla biten com håller fast ankle-strapet i bindningen. Men alternativet hade ju varit att inte åka mer den dan.

Köpa nya straps
Jag mailade också, tänkta det kunde vara bra att ha en extra, fick svar idag att dom ska skicka en till mig!
Väldigt schysst av burton, var inne och frågade på Stadium när den hade gått sönder och tjejen i kassan jag pratade med visste knappt att det var det var till snowboard när jag nämnde burton bindning. Men dom kunde iallafall inte få fram en ny del för att den var en äldre bindning (2007 cartel) Sa att om den varit nyare så kunde dom kanske fixa fram en del.
Hade inte riktigt ork att diskutera med dom så jag bara tacka för inget och gick. Beställde sedan från hangloose 49:-+ lika mycket i frakt.

Köpa nya straps
Att snacka med personal på Stadium... du får vettigare svar av en apa som sitter i ett träd och kastar bajs på dig.
Att inte kunna få fram en ny del är snickesnack då Burton har samma, i stort sett, sätt att få fast strapsen i bindingarna idag som 2007.

Sen kudos att du beställde från HangLoose. Där snackar vi snowboardaffär. Farbror Sid som äger stället fixar alltid en bra deal.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp