Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
köpa nybörjar snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 824730" data-attributes="member: 92637"><p>Två alternativa vägar som är bra:</p><p></p><p>- Hyr eller låna tre olika brädor av olika märken och styvhet så du får känna på vilken skillnad det är på längd och mjukhet (se till att kanterna är slipade denna sidan av årsskiftet iallafall). Efter detta kan du få en uppfattning om vilken styvhet och längd det ska vara på brädan som bör passa dig och kan på valfritt vis inhandla en ny eller begagnad som känns bra. Du kan alltid stå och flexa på en matta inomhus..</p><p></p><p>- Köp den billigaste bräda, bindingar, boots som är i din storlek på skorna och brädlängd som går till hakan. Kör på denna i vinter och prova lite olika brädor som dina polare eller andra du lär känna har. I slutet på februari (vecka 7 eller 11 beroende på om shopparna vill köra rea precis före eller precis efter sportloven) så köper du alla nya prylar till halva kostnaden och kan ha en hyffsat bra uppfattning om vad det är för bräda, boots och bindningar du vill ha.</p><p></p><p>Jag skulle ha gått på alternativ två pga. enkelheten. Kom ihåg att hyra bräda + boots 3 ggr kostar ungefär 800-1000 kronor. Jag köpte burtonskor, bindningar och bräda i hyffsat skick för 500 :- till syster min i slutet på förra året.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 824730, member: 92637"] Två alternativa vägar som är bra: - Hyr eller låna tre olika brädor av olika märken och styvhet så du får känna på vilken skillnad det är på längd och mjukhet (se till att kanterna är slipade denna sidan av årsskiftet iallafall). Efter detta kan du få en uppfattning om vilken styvhet och längd det ska vara på brädan som bör passa dig och kan på valfritt vis inhandla en ny eller begagnad som känns bra. Du kan alltid stå och flexa på en matta inomhus.. - Köp den billigaste bräda, bindingar, boots som är i din storlek på skorna och brädlängd som går till hakan. Kör på denna i vinter och prova lite olika brädor som dina polare eller andra du lär känna har. I slutet på februari (vecka 7 eller 11 beroende på om shopparna vill köra rea precis före eller precis efter sportloven) så köper du alla nya prylar till halva kostnaden och kan ha en hyffsat bra uppfattning om vad det är för bräda, boots och bindningar du vill ha. Jag skulle ha gått på alternativ två pga. enkelheten. Kom ihåg att hyra bräda + boots 3 ggr kostar ungefär 800-1000 kronor. Jag köpte burtonskor, bindningar och bräda i hyffsat skick för 500 :- till syster min i slutet på förra året. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
köpa nybörjar snowboard?
Tillbaka
Topp