Köpa Rando utrustning i St Anton

aelgen

Medlem
Tjo!

Blir en säsong i St Anton i år på ett par DPS wailer 112 med Dukes. Så nu behöver jag bara komplettera med hudar. jag är helt ny på rando området men vill ju lära mig. kommer inte gå några längre sträckor, mest kortare turer från liftarna.

Jag behöver alltså köpa ett par hudar och står i valet och kvalet om jag ska köpa dem i sverige (Ca 1800 kr med 2 fästen) eller om jag skall vänta tills jag kommer ner till St Anton. För 1800 kr får jag dem skurna efter mina skidor.

I St Anton finns det en chans att jag får rabatt då jag jobbar som reseledare. Men om man bortser från eventuell rabatt är det överlag billigare med hudar i österrike/St Anton än hemma i sverige?
Trodde faktiskt inte det var sååå dyrt med hudar. Hade räknat med en 1000 lapp möjligen.... :(

Tack!

Gå till petes, ligger på huvudgatan, snett mittemot mailbox. han är billigast/bäst på hudar och väldigt trevlig. förklara läget att du är där hela säsongen etc etc så brukar det trilla in en 10% rabatt också. 1800 tycker jag lät väl dyrt, tror du kommer undan billigare

10% gäller på alla butiker i Anton, mot att man e trevlig o i vissa fall visar upp sitt säsongskort. Något jag själv dock aldrig brukar kräva! Jobbar själv på Jennewein o vi har oxå alla grejer för touring oxå, snacka me Jeff i huvudbutiken eller Jesper i Nassering så fixar ett bra pris. Men håller me LuddeV 1800 låter mkt.
-S

Tillbaka
Topp