Köpa Scarpa i italien i närheten av Alagna???

Puddertjuv

Ny medlem
hej alla glada? skidtoker.
Skall till alagna om en vecka och tänkte investera i nya telis pjuckor där nede. Vet att jag hr läst om en eller annan liten affär i närheten av Alagna som säljer Scarpa skitbilligt (skall visstnok vara en liten skoaffär i en bakgata med dårlig skiltning) Någon som vet vilken affär det är och vart den ligger/hur man tar sig dit?

Alternativ någon som vet om några andra bra sportsaffärer i området från Milano Malpensa till Alagna???

C.

Har vart på en sportoutlet med galet mycket grejor i närheten av Alagna och monterosa. cirka en timmes bilresa från Alagna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad affären heter eller ligger däremot vet jag att Sportresor brukade köra sina gäster dit vid dåligt väder. Du kanske kan höra med dem...

Tjena!
Orten Du söker är troligtvis Villeneuve. Den ligger ca 10 km väster om Aosta, på väg mot Courmayeur/Mont Blanctunneln. När Du kör/går längs den lilla, lilla "huvudgatan" i byn så hittar du en skoaffär som knappt är skyltad. I skyltfönstret kan Du eventuellt se några vandrarkängor o någon telispjäxa, men mest italienska "finskor". Gå in o fråga efter Skarpapjäxor, o Du kommer att häpna över priserna. Var dock beredd på att komunicera mycket på teckenspråk, om Du inte kan Italienska.
Om Du tror att Du är i helt fel by o att det omöjligt kan finnas Telispjäxor i den affären så har du kommit till rätt by o butik!!!!!!
Lycka Till!
H

Tjenare,

Brukar alltid aka ned till Ivrea och handla da jag befinner mig i Monterosa (Gressoney). Speciellt om det ar halvpissigt vader. Ivrea ligger hyfsat till fran Alagna ocksa. Dar finns nog inte den affaren som du ar ute efter men ett antal valdigt seriosa skidaffarer som brukar ha generosa priser pa det mesta inte bara Scarpa (dock har ett antal kompisar kopt sina Scarpa dar).

Kommer inte ihag vad den basta affaren heter men om du parkerar pa torget mitt i staden sa ligger den precis runt hornet da du tar vagen upp mot Aosta, nordvast (snett mot granden som leder in mot gamla staden, BTW dar inne finns det ett par helschyssta pizza hak ocksa...).

Det finns ocksa en outlet affar pa vagen fran Ivrea mot Aosta nagon kilometer ut, "Casa della Sport"? som har bra priser och stort utbud men inte lika seriosa som tidigare namnda affar.

// johanb

TACKAR!! .. snabbt och bra svar... skall använda första dagen på att åka rundt och shoppa lite...

Notera att det är 22 mil mellan Alagna och Gressony om man inte vill åka skidor :)

Vill du ha adressen i Ivrea med karta och väg så hör av dig. Har inte varit där men nästan alla italienska vänner hör som kör telisar har varit förbi denna affären. Men det är tyvärr längre att köra än vad man tror från Alagna. Men annars kan jag rekommendera som många andra http://www.telemark-pyrenees.com/ som levererar nästa dag mer eller mindre. Men annars är det många mils avstånd till en vettig affär med telissaker.

/Christian

Tillbaka
Topp