Köpa skidor från Usa?

Jenny80

Ny medlem
Köpa skidor från Usa?
Undrar om någon har erfarenhet av att köpa skidor från andra sidan Atlanten? Har spanat in ett par Karhu Jil men tvekar lite så här innan säsongsstart...Känns lite osäkert när de ska fraktas så långt men priset är ju onekligen tilltalande och jag vet inte om det finns några återförsäljare i Sverige. Om någon vet så skriv gärna några rader...

Mvh/Jenny

Köpa skidor från Usa?
köp inte från tramdock/backcountry store...

och sportconrade är tyskland btw...

Köpa skidor från Usa?
Landahl sa:
Varför inte? Jag har beställt från Backcountry.com 2ggr har funkat utmärkt båda gångerna. Dock har jag inte beställt skidor utan kläder därifrån. Fick betala tull båda gångerna men det räknade jag med. Tror inte det är några problem med transporten, man beställer ju skidor från tyskland till höger och vänster och jag har svårt att tro att det skulle göra någon skillnad om skidorna ligger på ett plan resp. i en lastbil... Mina paket var inte misshandlade på nått sätt.

Köpa skidor från Usa?
Oskar_Nft sa:
Landahl sa:
Varför inte? Jag har beställt från Backcountry.com 2ggr har funkat utmärkt båda gångerna. Dock har jag inte beställt skidor utan kläder därifrån. Fick betala tull båda gångerna men det räknade jag med. Tror inte det är några problem med transporten, man beställer ju skidor från tyskland till höger och vänster och jag har svårt att tro att det skulle göra någon skillnad om skidorna ligger på ett plan resp. i en lastbil... Mina paket var inte misshandlade på nått sätt.
de första skidorna jag köpte därifrån vvar triasga...
sen ville de inte ge mig några nya.
och sen så trodde dom att ar5 och arv va ssamma skida.
det slutade att jag fick köpa en ny skida därifrån för reduserat pris... men fick endå betala typ en 1000 lapp extra för frakt och tull

Köpa skidor från Usa?
Mina erfarenheter från USA är att det tar tid... men de kommr ju fram iallfall.

Köpa skidor från Usa?
Landahl: Har beställt flera gånger från dom och har inte haft problem alls. Fick fel grejor en gång bland annat då mailade jag bara och skickade tillbaka min saker och fick nya. Inga problem alls med dom tycker jag. Men som Pellee säger kan det ta lite lite tid ibland. Men så är det långt bort oxå.

//H

Tillbaka
Topp