Köpa skidor i Interlaken?

• Trådstartare Trådstartare jannes
  • Start datum Start datum
J

jannes

Guest
Drar till Schweitsch i vinter, aldrig varit där, vet inte ens hur det stavas. Ska bo i Interlaken då man har nära till det mesta. Finns det nån som vet ifall ja ska köpa nya lagg hemma innan ja drar eller ifall det är billigare där. Är ute efter ett par fetingar typ Dynastar pro rider el. dylikt. Vet ju att de i allmänhet är ett ganska dyrt land, men priser på skidor har ja ingen aning om.

Hej!
Jag var i Interlaken med omnejd i sommars, staden är inte mycket att hurra över men byarna runt omkring är riktigt trevliga.

Det finns sportbutiker i stort sett i varenda liten by kring Interlaken och självfallet i Interlaken, men med tanke på prissituationen i Schweiz så skulle jag råda dig att köpa dina skidor i Sverige. Men det ska tilläggas att när jag var där nu under sommaren så hade de inte så mycket skidor, men jag gjorde små prisjämförelser på klätterutrustning, storskor och andra liknande saker.

Hoppas du får en shysst vinter, planerar just nu att åka till Mürren och svänga lite.

Ha de fint!
/Andreas

vad gäller skidorna så köp för allt i världen inte i schweiz (som det stavas :)). vad jag vet, efter att ha kollat runt lite, kan du spara ordentligt med pengar på att handla i sverige! eller på internet för den delen.
vad gäller dynastar pro rider klassas de knappast som feta. skulle rekommendera dig att gå upp i alla fall två cm under foten!

Senast ändrad:
Ok som ja trodde då, hade det på känn. Tack för trevliga svar. Pro rider har en midja på 100, tillräckligt fett för mej, förlåt fall ja va otydlig.

Jag vet inte vad pro ridern kostar men jag vet att en obseth går på ca 950 chf Fördelen med att köpa en skida i Schweiz är att du får till 99% chans en försäkring med på köpet. Försäkringen gäller i ett år från inköpsdatum och ger dej en ny skida om du skulle köra sönder din. Ganska bra att ha specielt om du ska vara i Interlaken hela säsongen.
Billigast är nog som vanligt Internet köp eller i Sverige för att kronan är svag. Problemet är då att om det går sönder så står du utan skidor.

Sidor värt att kolla på
www.sport4you.ch
www.okay-shop.com

Beställa skidor gör du bäst via www.sport-conrad.com
Hade inte rekomenderat dig att betala fullpris för utrustning här, svindyrt!
Sen stavar du Schweiz så här

Lagg till

http://de.stoeckli.ch/main/standorte/kloten/

till redan namnda inkops stallen. Stockli skidorna som gors for hand i Schweiz kan vara billgare i deras egen butik. Kloten butiken ar stor, har ett bra sortiment av all deras skidor dessutom special priser pa utgaende modeler och ligger endast nagon KM fran Zurich flygplats.

Hittade fora arets model av Rotor 76 dar for CHF 499 = ca Sek 3500 och tyckte det var ett prisvart kop, [tror dom ar eller var betydligt dyrare i Sverige].
Aven forra arets model av Stormrider XXL gick for samma pris utan bindning men montering av mina egna gammla bindningar ingick och det gors medan du vantar allt enligt Schweizisk ordning.

Lycka till
CR

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp