Köpa skidor i Verbier?

EmilG

Ny medlem
Köpa skidor i Verbier?
Om allt går som planerat kommer vintern att tillbringas i Verbier. Mitt stora kval nu är om jag ska beställa skidor från Conrad eller köpa dem på plats i verpan. Någon som vet hur prisnivån är där nere så att jag kan om det är värt att vänta med köpet för att få fördelarna med reklamationsmöjligheter, service osv

Köpa skidor i Verbier?
Ganska dyrt i verbier. köpte själv ett par där och ett par från conrad.
tjänade ett par tusen på beställa från conrad. Det funkar fint att beställa till verbier från conrad så du kan ju kolla läget på plats innan du beställer!

Köpa skidor i Verbier?
Jag var där förra sässongen och skidpriserna var lite lägre (c:a 500-1000 kr). Men det brukar finnas skidor från förra sässongen till riktigt låga priser om du kommer ned tidigt. Jag ska själv sässonga i Verbier och jag har beställde mina skidor från Sport-Conrad förra veckan.

Köpa skidor i Verbier?
Det mesta är ju ganska dyrt i Verbier.. och att hitta skidor till samma pris som på conrad blir svårt. Sen beror det oxå på vilka lagg du ska ha.. Movement tex gör riktigt sköna schweiziska freeride-skidor och dom hittar du inte på conrad.. men däremot hittar du dom på bla. Evasion uppe vid savolyeres som har ett bra utbud (där jag fö köpte ett par pistols förra året).

Har själv köpt ett par Karmor på conrad nu till denna sässong och det fungerade perfekt.. men jag tror att det blir ett par movement red apples (randonée-skida) som jag köper på plats i verpan inför sässongen..

Kort sagt. Om dom har skidorna du VET att du vill ha på conrad så finns det väl ingen anledning att inte köpa dom billigare..

..men om du inte bestämmt dig ännu så kan du ju prova där och bestämma senare. Vet inte riktigt hur det är med tullen om du ska beställa skidor från conrad till verbier. Har haft kompisar som skickat skidor till schweiz som varit tvungna att pröjsa extra i tullavgifter..

Tillbaka
Topp