Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köpa telemarksskidor i Stockholm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PalmS" data-source="post: 1216556" data-attributes="member: 155201"><p>Klart du skall ha bra grejer och det snart!</p><p>I synnerhet om du skall topptura och inte bara börja åka eller rent av testa på, vilket jag förhastat trodde det lutade åt.</p><p></p><p>Det behöver inte vara någon större skillnad på skidor för telemark jämfört med fasthälsåkning. Det gör att det nog inte ens behöver vara en riktig telisexpert som hjälper dig med skidval. Och det finns väldigt mycket visheter och tyckande att ta del av.</p><p>En del säger att telisar gärna är en aning mjukare, samt att det liksom vid toppturandet är jobbigare med tyngre skidor.</p><p></p><p>Sedan kan det vara klokt att köpa mest utfrån den åkning som faktiskt görs (pist och uppkörd otrevligt hård offpist?) snarare än den åkning som man bara önskar att man gjorde (fluffpuder?).</p><p></p><p>Jag har ganska dålig koll på specifika modeller för dina behov.</p><p>Med önskan om härliga teledagar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PalmS, post: 1216556, member: 155201"] Klart du skall ha bra grejer och det snart! I synnerhet om du skall topptura och inte bara börja åka eller rent av testa på, vilket jag förhastat trodde det lutade åt. Det behöver inte vara någon större skillnad på skidor för telemark jämfört med fasthälsåkning. Det gör att det nog inte ens behöver vara en riktig telisexpert som hjälper dig med skidval. Och det finns väldigt mycket visheter och tyckande att ta del av. En del säger att telisar gärna är en aning mjukare, samt att det liksom vid toppturandet är jobbigare med tyngre skidor. Sedan kan det vara klokt att köpa mest utfrån den åkning som faktiskt görs (pist och uppkörd otrevligt hård offpist?) snarare än den åkning som man bara önskar att man gjorde (fluffpuder?). Jag har ganska dålig koll på specifika modeller för dina behov. Med önskan om härliga teledagar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köpa telemarksskidor i Stockholm
Tillbaka
Topp