Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köpa telemarksskidor i Stockholm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1216590" data-attributes="member: 50635"><p>Hej!</p><p>I Stockholm är det Alpint och Alpingaraget som brukar ha telemarksgrejer hemma. Just nu har jag för mig att de har slagit ihop butikerna pga Corona, och finns alltså på Birger Jarlsgatan (hos alpingaraget). Misstänker att de inte har så mycket 75mm-utrustning men om du vill tura skulle jag nog ändå rekommendera NTN, för de bindningarna (frånsett Rottefella freeride) har generellt mycket bättre gålägen. Problemet är väl lite som med alpin randoutrustning - prisnivån är ganska hög. Bortsett från det skulle jag satsa på antingen 22Designs Lynx eller Meidjo. Båda har tech-tå, väger runt 1kg paret och har utmärkta åkegenskaper. Det funkar också med en 22D Outlaw eller möjligen Rottefella freedom om du inte ska göra så långa turer. </p><p>När det gäller skidor skulle jag satsa på valfri lite lättare skida i spannet 90-100mm under foten. Exempelvis Black Crows Camox freebird, Völkl Blaze 94, K2 mindbender, Salomon MTN 95... Listan kan göras lång! Generellt är väl att hitta en skärning och rockerprofil som passar ens åkstil och smak. T ex så gillar jag själv inte skidor med för kort radie, och vill ha en ganska diskret rocker, men då går det bra med både spann och fullrocker.</p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1216590, member: 50635"] Hej! I Stockholm är det Alpint och Alpingaraget som brukar ha telemarksgrejer hemma. Just nu har jag för mig att de har slagit ihop butikerna pga Corona, och finns alltså på Birger Jarlsgatan (hos alpingaraget). Misstänker att de inte har så mycket 75mm-utrustning men om du vill tura skulle jag nog ändå rekommendera NTN, för de bindningarna (frånsett Rottefella freeride) har generellt mycket bättre gålägen. Problemet är väl lite som med alpin randoutrustning - prisnivån är ganska hög. Bortsett från det skulle jag satsa på antingen 22Designs Lynx eller Meidjo. Båda har tech-tå, väger runt 1kg paret och har utmärkta åkegenskaper. Det funkar också med en 22D Outlaw eller möjligen Rottefella freedom om du inte ska göra så långa turer. När det gäller skidor skulle jag satsa på valfri lite lättare skida i spannet 90-100mm under foten. Exempelvis Black Crows Camox freebird, Völkl Blaze 94, K2 mindbender, Salomon MTN 95... Listan kan göras lång! Generellt är väl att hitta en skärning och rockerprofil som passar ens åkstil och smak. T ex så gillar jag själv inte skidor med för kort radie, och vill ha en ganska diskret rocker, men då går det bra med både spann och fullrocker. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köpa telemarksskidor i Stockholm
Tillbaka
Topp