Köpråd ny bräda

C3d3r

Medlem
Köpråd ny bräda
Har kollat runt på ny bräda efter årets säsong.
Då ska vi se, vem är jag?

Har väl åkt rätt lite de sista 15 åren, 2-3 ggr per säsong men har nu fått tillbaka suget på att åka. 40+ år, rätt tung 100kg, 178 cm lång.
Åker väl 50/50 pist/offpist.

Åker för närvarande på en gammal Sims fs600wd från 2000(?) men är helt lost vad som är vettigt för mig egentligen.

Köpråd ny bräda
Xavier sa:
Skostorlek?

Smokin KT-22? Libtech Mark Landvik? Never Summer West? Arbor Bryan Iguchi Pro Rocker?
Har 45:or nu men tror att de är lite stor för mig.

Ska kolla upp de brädor du skrivit ner, finns det nåt lämpligt ställe att köpa dessa eller är det bara att importera?

Senast ändrad:
Köpråd ny bräda
45:or då blir det väl en Wide eventuellt och då är väl också Libtech Skunk Ape ett alternativ.

Finns en del återförsäljare i Sverige på de flesta av de där. Men jag är osäker på om det finns för Never Summer. Det finns de som sitter på rätten att sälja men tror inte den utnyttjas just nu. Dock så finns alla att få tag i via webbutiker runt om i Europa. Never summer hos absolute-snow i UK exempelvis.

Köpråd ny bräda
Har kollat lite på typ Bataleon Evil Twin och Capita Defenders of awesome. Bra eller dåligt i jämförelse med de du rekommenderat här ovanför?

Köpråd ny bräda
Evil Twin är en twin freestylebräda, helt olämplig för din åkning 50/50 pist/offpist. Möjligen också för mjuk. Skeptisk till Defenders of Awesome av samma anledning. Bataleon Omni borde ligga närmare till hands eller Capita Black Snowboard of Death - beroende lite på hur duktig åkare du är.

Glömde dock, en Burton flight Attendant kanske kan vara något.

Köpråd ny bräda
Kul med nytt kitt. Skulle satsa mest på att hitta boots som passar just dina fötter riktigt bra, så pröva så många som möjligt.

Angående bräda kan jag inte nog rekommendera en Salomon Super 8. Är bred för bra flyt och får plats med dina 45. Är ungefär samma storlek som dig men mindre fötter och hade en 160 men skulle kunnat köra på 157 för mer lekful eller 163 för att bomba ner.

Annars kan du haka på kort men bred trenden med typ en K2 Cool Bean. Svinkul med den typen av brädor.

Tillbaka
Topp