Köpråd på Bindningar

Syrdi

Medlem
Köpråd på Bindningar
Tjaa, har nyss köpt mig en ny bräda, En Nitro Prime Blast 55 då den fanns för ett väldigt vettigt pris :) hade tidigare en Burton Cruzer 59w (wide) och tänkte att Nitro brädan kanske skulle passa mig lite bättre, då burton brädan är för lång och för bred?

Men nu till Bindningar, jag tror jag vill köra på Union Bindningar då jag har hört mycket bra om dessa men aldrig testat själv, skulle vilja ligga på prisnivå i ca 1500kr klassen, och vilken storlek ska ja ha? har nya burton boots stl. 9 men jag upplever dom lite små, har ju iofs inte åkt med dom än så vet inte om dom kanske passar bättre då, för unions bindnings storlek ligger ju precis på gränsen:

BINDNING SIZE S/M M/L L/XL
MENS BOOT SIZE US 3-6 6-10 9.5+
EUR BOOT SIZE 34-38 38-43 42.5+
BOOT SIZE (CM) 21-24 24-28 27.5+

tacksam för all hjälp jag kan få :)

Köpråd på Bindningar
Alltså, beroende på vilka boots du köper borde det va lugnt med M/L eller M. Upp till 10.5 enligt mig. Destå mindre bindning du kan ha men ändå sitta rätt i bindningen destå bättre enligt mig. V

Köpråd på Bindningar
Det är bättre med något små bindningar än något för stora. De tar mindre plats på brädan. Burtons skor är också ganska slimmade. Jag har ett par burton Ion 12er i en Flux M/L funkar hur bra som helst

Köpråd på Bindningar
Union Contact. eller så kan du checka ut Rome 390BOSS, Flux SF 45, eller gamla goda Burton Cartel. Alla bra bindningar från lite olika märken, vill inte att allt du ska höra e Union Union Union lixom, finns fler bra bindningar där ute :D

Senast ändrad:
Köpråd på Bindningar
okej :) du får gärna länka lite ifall du orkar, men hur funkar dedär med att fästa bindningen då? har hört att burton bara passar burton osv,?

och vad tycker du/ni om min nya snowboard? är den bättre och kommer den passa mig bättre? är rätt så grön änsålänge, men tar mig nerför dom flesta backar iaf :)

mvh

Köpråd på Bindningar
riccweee sa:
Union Contact. eller så kan du checka ut Rome 390BOSS, Flux SF 45, eller gamla goda Burton Cartel. Alla bra bindningar från lite olika märken, vill inte att allt du ska höra e Union Union Union lixom, finns fler bra bindningar där ute :D
Romes bindningar är riktigt bra!! 390, 390 Boss eller varför inte ett par Arsenal. Annars vet ni ju alla att jag diggar Flux:)

Tillbaka
Topp