Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd skidor för nybörjare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anton-95" data-source="post: 1325109" data-attributes="member: 159804"><p>Har en sambo som är 158 lång och väger 50kg.</p><p>Hon är väldigt ny på skidor och jag tänkte köpa hennes första egna par. </p><p>Funderade på om hon skulle ha ett par ren odlade pistskidor för den korta svängradien, men hon gillar även att åka offpist och stöka i pudersnö, funderar på om man kanske ska köpa ett par som är typ 80-90 mm breda. </p><p>Vi åker mestadels i sälen så pudersnö blir det inte överdrivet av och ny pistat är det ju endast första timmen, men jag upplever att mina 100mm skidor gör sig väldigt bra i uppåkta backar.</p><p>Jag har bläddrat lite genom trådar och jag vet att denna typen av inläggs görs rätt ofta, men svårt att hitta en tråd som trådskaparen i fråga är av samma längd, vikt och nivå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anton-95, post: 1325109, member: 159804"] Har en sambo som är 158 lång och väger 50kg. Hon är väldigt ny på skidor och jag tänkte köpa hennes första egna par. Funderade på om hon skulle ha ett par ren odlade pistskidor för den korta svängradien, men hon gillar även att åka offpist och stöka i pudersnö, funderar på om man kanske ska köpa ett par som är typ 80-90 mm breda. Vi åker mestadels i sälen så pudersnö blir det inte överdrivet av och ny pistat är det ju endast första timmen, men jag upplever att mina 100mm skidor gör sig väldigt bra i uppåkta backar. Jag har bläddrat lite genom trådar och jag vet att denna typen av inläggs görs rätt ofta, men svårt att hitta en tråd som trådskaparen i fråga är av samma längd, vikt och nivå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd skidor för nybörjare.
Tillbaka
Topp