Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd skidor för nybörjare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ockåäö" data-source="post: 1325142" data-attributes="member: 181304"><p>Även om hon lämnat stadiet nybörjate i åkstil, uppfattar jag det som hon inte varit i sporten så länge och då troligen inte provat så mycket. Hade inte köpt en bredd skida över 86 då. Bredd skida kräver ju lite få på kant om hon kommit till den nivån, risk det bli många steg bak. Dessutom om ni åker i sälen, en puderskida känns onödig men lite bredd för uppkörd backe hade nog varit bra. Jag kör också mest pist. Frun och jag byte från 76midja (dock smal fram) av anledning svåra i branta uppkörda backar. Nu kör jag 82mm skida frun 85 och nu är hela dagen kul åka.</p><p>Mitt tips!</p><p>Hyr skidor och prova allt hyran har erbjuda. Då får hon lite uppfattning vad hon gillar. Köp billigt efter säsong (brukar ju starta efter sportloven). Då hinner ni en sväng till under påsk.</p><p></p><p>Tillägg! Ni är i sälen. Prova hyrans utbud några dagar åk sedan till stadium outleten i sälen se vad de har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ockåäö, post: 1325142, member: 181304"] Även om hon lämnat stadiet nybörjate i åkstil, uppfattar jag det som hon inte varit i sporten så länge och då troligen inte provat så mycket. Hade inte köpt en bredd skida över 86 då. Bredd skida kräver ju lite få på kant om hon kommit till den nivån, risk det bli många steg bak. Dessutom om ni åker i sälen, en puderskida känns onödig men lite bredd för uppkörd backe hade nog varit bra. Jag kör också mest pist. Frun och jag byte från 76midja (dock smal fram) av anledning svåra i branta uppkörda backar. Nu kör jag 82mm skida frun 85 och nu är hela dagen kul åka. Mitt tips! Hyr skidor och prova allt hyran har erbjuda. Då får hon lite uppfattning vad hon gillar. Köp billigt efter säsong (brukar ju starta efter sportloven). Då hinner ni en sväng till under påsk. Tillägg! Ni är i sälen. Prova hyrans utbud några dagar åk sedan till stadium outleten i sälen se vad de har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd skidor för nybörjare.
Tillbaka
Topp