Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd skidor inför säsong!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1138817" data-attributes="member: 156771"><p>Kul att du ska säsonga! En kan se ditt problem på två sätt. </p><p></p><p>Det ena sättet: När det gäller skidval efter vad du tror du kommer att åka, skulle jag generellt rekommendera dig att vänta med att köpa nya (pist/allmountain)lagg tills du är nere, typ Völkl RTM. Prata med skiduthyrare och provåk där. Ofta kan du få bra dealer med långtidshyra eller köp av fjolårsskidor. Själv hade jag föredragit ett par puderskidor och ett par som fungerar i pisten (läs låt Countdownen komma till sin rätt på tur, men inte jävlas med dig under pistdagarna). Gå på en allmountain för pistdagarna, typ RTM. I Obertauern snöar det som regel MYCKET, även med med alpmått mätt. Skidan som både fungerar i pisten och på topptur finns tyvärr inte. </p><p></p><p>Och så det andra: Se till att få med ett par skidor, ett par grymt välsittande pjäxor, ett par rejäla kängor (eftersom det SNÖAR i alperna), avaryggan och hjälmen och åk! Och packa för guds skull ner ett väl tilltaget förråd hederlig, svensk nässpray. Du kommer nämligen att bli rejält förkyld (ett säkert säsongartecken) och österrikisk nässpray består av vatten, diverse örter och salt. Varför den saluförs som nässpray går mig helt förbi, för avsvällande är den inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1138817, member: 156771"] Kul att du ska säsonga! En kan se ditt problem på två sätt. Det ena sättet: När det gäller skidval efter vad du tror du kommer att åka, skulle jag generellt rekommendera dig att vänta med att köpa nya (pist/allmountain)lagg tills du är nere, typ Völkl RTM. Prata med skiduthyrare och provåk där. Ofta kan du få bra dealer med långtidshyra eller köp av fjolårsskidor. Själv hade jag föredragit ett par puderskidor och ett par som fungerar i pisten (läs låt Countdownen komma till sin rätt på tur, men inte jävlas med dig under pistdagarna). Gå på en allmountain för pistdagarna, typ RTM. I Obertauern snöar det som regel MYCKET, även med med alpmått mätt. Skidan som både fungerar i pisten och på topptur finns tyvärr inte. Och så det andra: Se till att få med ett par skidor, ett par grymt välsittande pjäxor, ett par rejäla kängor (eftersom det SNÖAR i alperna), avaryggan och hjälmen och åk! Och packa för guds skull ner ett väl tilltaget förråd hederlig, svensk nässpray. Du kommer nämligen att bli rejält förkyld (ett säkert säsongartecken) och österrikisk nässpray består av vatten, diverse örter och salt. Varför den saluförs som nässpray går mig helt förbi, för avsvällande är den inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd skidor inför säsong!?
Tillbaka
Topp