Köpråd, Snowboard och bindningar max 5000:-

zbeedy

Ny medlem
Hej! Ska till fjällen och framöver och tänkte passa på att investera i ny bräda. Har ett par Burton Moto boots och bindningarna behöver alltså passa dessa.

Längd: 188cm
Vikt: 87kg
Boots: Burton Moto storlek 44- Us10
Erfarenhet: Har åkt sedan 8 års åldern, är nu 25. Har dock inte åkt så mycket de senaste 5åren har åkt på någon dålig hyrbräda i lokala backar. Skulle säga själv att jag är medelgod åkare.
Vart: Är aldrig i parken eller hoppar. Håller mig till pisten men tillbringar den mesta tiden i puder bland fjällbjörkar.

Hur ofta: Som sagt har jag inte åkt något alls nästan de senaste åren, men hade tänkt ändra på det med nya grejer. Realistiskt kanske jag kommer åka sammanlagt 20dagar om året, därför vill jag inte lägga mer än 5000kr.

Tidigare utrustning: Har tidigare haft min gamla trotjänare som jag har haft sedan 12 årsåldern en crazycreek 152w bräda. Alldeles för kort nu.

Tackar ödmjukast för tips!

Senast ändrad:
om du bara vill lägga 5000:- så gå in på stadium och hoppas på att dom har något paketpris.

Brukar stadium ha hyffsade grejer eller var det en pik om att jag borde lägga ner mer pengar? Jag kanske borde sikta in mig på begagnad marknaden?

Ride Manic, Crush eller Agenda i Stadium är ganska billiga. Jag har Ride manic som min freeride bräda, den är hemskt bra. Var med den i vintras en vecka i St. Anton, flyter fint i puder, var leksam i rendl parken, kantgreppet är bra för carving. Ok brädan är också billig, jag betalade 175 euro i Stadium. Om du vill ha en mjukare bräda, då Ride crush är bra., och billig också.

P.S. I morgon till Österrike, jag tar med bara min Manic, för den är bra överallt.

KaitsuH sa:
Ride Manic, Crush eller Agenda i Stadium är ganska billiga. Jag har Ride manic som min freeride bräda, den är hemskt bra. Var med den i vintras en vecka i St. Anton, flyter fint i puder, var leksam i rendl parken, kantgreppet är bra för carving. Ok brädan är också billig, jag betalade 175 euro i Stadium. Om du vill ha en mjukare bräda, då Ride crush är bra., och billig också.

P.S. I morgon till Österrike, jag tar med bara min Manic, för den är bra överallt.
Kör själv på en Crush (2011), riktigt bra bräda för billig peng. Bör väl tilläggas dock att den är väldigt mjuk och känns inte riktigt så kul i pudret som man hade kunnat hoppas. Man får jobba rätt mycket med den för att den inte ska gräva ner sig. I parken är den dock klockren.

Tillbaka
Topp