Köpråd Snowboard

Syrdi

Medlem
Köpråd Snowboard
Tjaa.. är nu ute efter nu bräda ( eller till vintern men vill va ute i god tid )

Spec :

21 år gammal
Åkt i ca 3år
183cm lång
75kg
43 i sko stl
Union dlx bindningar

Har tidigare en Nitro prime blast 55, känns kanske något för kort? och lite väl mjuk kanske...

vill ha en pist bräda som funkar fint i parken då jag fortfarande håller på att lära mig park åkning för fullt..
Tanken är att parken ska ta över och pisten inte användas lika mycket, så egentligen kan man kanske säga att jag vill ha en Park bräda som funkar i pisten, och då ingen galet mjuk, gärna mjuk men lite lagom isåfall :)

Det får kosta nästan vad det vill, men så billigt som möjligt för en schysst bräda vore ju nice då jag ska köpa lite ny utrustning också :)

Tacksam för all hjälp man kan få !

Mvh Syrdi

Köpråd Snowboard
magnusericsson sa:
Kanske lite bättre om du lagt upp denna när kommande säsongs brädor har kommit ut?
Jo iofs, men är grymt sugen på att börja kolla på ny iallafall, finns kanske nån schysst från förra året med? :)

När kommer denna säsongens grejer ut? :)

Köpråd Snowboard
Inte testat den själv men väl en del andra Arbors (grymma grymma brädor), kolla recensionerna på Arbor blacklist och se om det kan vara något.

Köpråd Snowboard
delta sa:
Forum Destroyer 158 !
ja den verkar riktigt jävla fet :) men det är en rocker va? har inte åkt på de förr men det kanske vore nått :) hur känner man största skillnaden på en rocker och en camber? jag vet hur man ser skillnaden men inte hur dom känns :)

mvh syrdi

Köpråd Snowboard
Syrdi sa:
delta sa:
Forum Destroyer 158 !
ja den verkar riktigt jävla fet :) men det är en rocker va? har inte åkt på de förr men det kanske vore nått :) hur känner man största skillnaden på en rocker och en camber? jag vet hur man ser skillnaden men inte hur dom känns :)

mvh syrdi
Personligen så tycker jag att en rocker är mycket mer lekfull än en camber, mer följsam, mjukare och roligare.
Jag har bara åkt på rocker de senaste åren och kommer antagligen inte återgå till camber.
Dock är jag inte jätte förtjust i burtons v-rocker till exempel då jag tycker att den har lite för mycket böj!
Kolla även Stepchild Jib Stick. Min första rockerbräda och den var helt fantastisk!

Köpråd Snowboard
magnusericsson sa:
Syrdi sa:
delta sa:
Forum Destroyer 158 !

mvh syrdi
Personligen så tycker jag att en rocker är mycket mer lekfull än en camber, mer följsam, mjukare och roligare.
Jag har bara åkt på rocker de senaste åren och kommer antagligen inte återgå till camber.
Dock är jag inte jätte förtjust i burtons v-rocker till exempel då jag tycker att den har lite för mycket böj!
Kolla även Stepchild Jib Stick. Min första rockerbräda och den var helt fantastisk!
okej! ja det ska jag göra :) tack så mycket för tipset! :)

Köpråd Snowboard
tänkte höra med er vart ni tycker att man ska beställa ifrån också? vet typ bara om hollywood.se boardstore.se och blue-tomato.com .. tjänar man något om man tex köper ifrån england?

gärna lite tips på sidor osv :) och med förslag på bräda :)

Mvh Syrdi

Köpråd Snowboard
Kolla in den här butiken från Estland: https://shop.surfhouse.ee/
Bara byta språk längst upp. Gratis frakt och går lika fort som om man beställer inom Sverige, dvs 2 dagar.

Pundet har ju gått upp en del medans Euron är bra lågt just nu, så det lönar sig att handla från Euro länderna. Uk shoppar brukar ha mycket frakt men finns några som tar lite mindre. Beställde härifrån en gång och de tog inte för mycket i frakt har jag för mig: http://www.ss20.com/

Sen har du ju den här också: http://www.sportamore.se/produkt/21475-forum-destroyer-doubledog-m-flerfargad

Glöm inte att kolla ebay också!

Köpråd Snowboard
Håller med om Arbor. Riktigt grymma brädor. Lätta, med innovativ teknik och dessutom med miljötänk.
Arbor kommer antagligen bli mycket större i Sverige kommande säsong med mer att välja på än innan.
Då tycker jag du ska testa den här:

Arbor Westmark

Parkbräda med rockerform. Tillräckligt mjuk för att leka på, tillräckligt hård för att hoppa med. Tillräckligt med bärighet för att köra lite puder också.

Satsa på en 156 om du vill köra mest park och jibb och en 159 om du vill åka mer allround men inte lika mycket jibb.

Köpråd Snowboard
Syrdi sa:
Tjaa.. är nu ute efter nu bräda ( eller till vintern men vill va ute i god tid )

Mvh Syrdi
Köp en bräda nu om du vill ha mer pengar över till att åka för, orka vara kräsen på årets modell (om du inte har det bra ställt med pengar)
Kolla http://bluetomato.se
Grymt bra sida + att det är vårrea och euron är låg, det finns stort utbud, där borde du kunna finna något riktigt fett!
T.ex forums youngblood doubledogen eller chillydogen, har själv doubledogen och den är skönaste jag har åkt på..!

Tillbaka
Topp