Köra pistmaskin

Bonnfan

Ny medlem
Köra pistmaskin
Halloj!

Helt grön på det här forumet så beklagar om jag möjlighet gjort allt fel :)

Efter lite sökning så inser jag att detta är ännu en "köra pistmaskin" tråd men de flesta var ganska gamla, så testar lyckan i en ny!

Jo, man har ju alltid tyckt dessa maskiner är ganska fräna så nu tänkte jag testa lyckan i att kanske bli förare av en, efter er möjliga vägledning.

Jaha, vem fan är jag då, har jag ens någon chans? Det får ni avgöra. Fyller 21 i mars, har mycket erfarenhet av maskinkörning, då främst lantbruksmaskiner men även grävare och mycket hyvling av grusvägar (tänker mig att det är samma princip, flytta material dit det ska och jämna till) osv. Är bonngrabb och driver idag företag med bror och pappa med lantbruk och bygg/markjobb och det är ju ganska lugnt vintertid så då bör man ju kunna dryga ut vintern i en pistmaskin. Har några roliga certifikat men inte mycket, förarbevis på pistmaskin verkar man väl behöva arbetsgivare med sig på va ? Även väldigt van med långa arbetspass med mycket nattjobb, kört snöröjning i 8 år.

Det negativa kan väl vara att jag är totalt ointresserad av att åka skidor, är bara maskinintresset som lockar. Nå, lönlöst eller skall man försöka söka till säsong 16/17?

Tillbaka
Topp