Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyperkub" data-source="post: 1029772" data-attributes="member: 132409"><p>Mars 2011 fick jag en tibial kondyl fraktur, slet av medial ledband, skadade korsbandet (inte helt av) och meniskus vsr inte ens på rätt plats. Fick 7 skruvar och en platta men kirugen gjorde ingenting till korsbandet. Han vill väntar och ser hur bra det var utan att göra en ingrepp.</p><p></p><p>Hela säsongen efter körde jag med ortos. Det skulle inte ha varit möjligt utan. Säsongen efter körde jag utan ortos. Stabilitet var klart bättre.</p><p></p><p>Jag har körde enorm mycket rehab. Flera hundra mil på cykeln värje år. Balans. Täränglöpning. Kettlebells och skivstång. Vi prata om 2 timmars motion om dagen första året och 1, 5 timmar i genomsnitt därefter. 2 ggr/veckar räcker INTE om man vill åka på hög nivå.</p><p></p><p>Jag är 46 år och kör alla tävlingsgrenar (SL, GS, SG). Jag köra på riktiga world cup skidor men inte nödvändigtvis enligt FIS regler (vetetaner är inte bunden av regler om skidlängd/radie). T.ex. jag köra SG på 204/r33 och GS med 189/r28 eller 182/r25). Men fortforande tuffa skidor....inte leksakskidor.</p><p></p><p>Slutsats: höja ribban med din träning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyperkub, post: 1029772, member: 132409"] Mars 2011 fick jag en tibial kondyl fraktur, slet av medial ledband, skadade korsbandet (inte helt av) och meniskus vsr inte ens på rätt plats. Fick 7 skruvar och en platta men kirugen gjorde ingenting till korsbandet. Han vill väntar och ser hur bra det var utan att göra en ingrepp. Hela säsongen efter körde jag med ortos. Det skulle inte ha varit möjligt utan. Säsongen efter körde jag utan ortos. Stabilitet var klart bättre. Jag har körde enorm mycket rehab. Flera hundra mil på cykeln värje år. Balans. Täränglöpning. Kettlebells och skivstång. Vi prata om 2 timmars motion om dagen första året och 1, 5 timmar i genomsnitt därefter. 2 ggr/veckar räcker INTE om man vill åka på hög nivå. Jag är 46 år och kör alla tävlingsgrenar (SL, GS, SG). Jag köra på riktiga world cup skidor men inte nödvändigtvis enligt FIS regler (vetetaner är inte bunden av regler om skidlängd/radie). T.ex. jag köra SG på 204/r33 och GS med 189/r28 eller 182/r25). Men fortforande tuffa skidor....inte leksakskidor. Slutsats: höja ribban med din träning! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Tillbaka
Topp