Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joris" data-source="post: 998470" data-attributes="member: 136361"><p>Slet av korsbandet för ca ett år sen, men opererade direkt. Har precis kommit hem efter 1,5 månad i Japan med puderskidåkning. Jag säger bara träna, träna, träna och träna alla muskler du har runt knät.Jag har gjort mycket olika knäböj på olika balansplattor och med olika vikter. Om du inte har fått ett träningsprogram av din sjukgymnast så be om det. Och gå gärna till någon sjukgymnast som är inriktad på idrott. Jag kör med ett knästöd som jag tycker hjälper mycket för att känna mig tryggare stabilitetsmässigt. <a href="http://www.mediroyal.se/sv/product/genum-liga-x-ease" target="_blank">http://www.mediroyal.se/sv/product/genum-liga-x-ease</a></p><p>Och tror det kanske hade varit smartare av mig att inte hårdstarta direkt, utan börja lite snällare. Och tror även det är bra att åka typ 2 dagar och sen vila en för att sedan åka två o.s.v. i början. Jag gjorde inte det och det kändes i knät då jag knappt kunde ta mig upp eller ner för en trappa ett tag. Men med lite vila så kändes det fint. Och det gick jättebra att åka. Tog inte så lång tid innan jag började lite på knät, sitter bara i huvudet.</p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joris, post: 998470, member: 136361"] Slet av korsbandet för ca ett år sen, men opererade direkt. Har precis kommit hem efter 1,5 månad i Japan med puderskidåkning. Jag säger bara träna, träna, träna och träna alla muskler du har runt knät.Jag har gjort mycket olika knäböj på olika balansplattor och med olika vikter. Om du inte har fått ett träningsprogram av din sjukgymnast så be om det. Och gå gärna till någon sjukgymnast som är inriktad på idrott. Jag kör med ett knästöd som jag tycker hjälper mycket för att känna mig tryggare stabilitetsmässigt. [URL]http://www.mediroyal.se/sv/product/genum-liga-x-ease[/URL] Och tror det kanske hade varit smartare av mig att inte hårdstarta direkt, utan börja lite snällare. Och tror även det är bra att åka typ 2 dagar och sen vila en för att sedan åka två o.s.v. i början. Jag gjorde inte det och det kändes i knät då jag knappt kunde ta mig upp eller ner för en trappa ett tag. Men med lite vila så kändes det fint. Och det gick jättebra att åka. Tog inte så lång tid innan jag började lite på knät, sitter bara i huvudet. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Tillbaka
Topp