Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anna-272" data-source="post: 998934" data-attributes="member: 122178"><p>Ang. operation eller inte: läs pa och dra dina egna slutsatser. Min slutsats: Jag kunde pga menisksutur inte träna alls (inte ens ga pa) mitt skadade ben innan korsbandsoperationen och musklerna försvinner FORT! Därför fick jag känna av den där vikningen (inte i sportsammanhang, mer kika över axeln och hela benet viker bara av den lilla rörelsen) - otrevligt och ont! Jag hade en redig ortos som höll leden pa plats sa kunde varit värre, glad var jag för min fina benskena.. Sa länge man har muskler borde det vara lugnt för every day use att vara korsbandslös men belastande sporter som skidakning, fotboll, handboll etc kräver ju lite mer. Jag tänkte att jag bade vill a) utöva belastande sport och b) vem vet om jag kanske tappar muskler i framtiden; da kan det vara bra att ha ett ligament som backup och sen bestämde jag mig för operation. Sen tog det ju evigheter att rehabba tillbaka muskler och explosivitet men nu är jag stark!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anna-272, post: 998934, member: 122178"] Ang. operation eller inte: läs pa och dra dina egna slutsatser. Min slutsats: Jag kunde pga menisksutur inte träna alls (inte ens ga pa) mitt skadade ben innan korsbandsoperationen och musklerna försvinner FORT! Därför fick jag känna av den där vikningen (inte i sportsammanhang, mer kika över axeln och hela benet viker bara av den lilla rörelsen) - otrevligt och ont! Jag hade en redig ortos som höll leden pa plats sa kunde varit värre, glad var jag för min fina benskena.. Sa länge man har muskler borde det vara lugnt för every day use att vara korsbandslös men belastande sporter som skidakning, fotboll, handboll etc kräver ju lite mer. Jag tänkte att jag bade vill a) utöva belastande sport och b) vem vet om jag kanske tappar muskler i framtiden; da kan det vara bra att ha ett ligament som backup och sen bestämde jag mig för operation. Sen tog det ju evigheter att rehabba tillbaka muskler och explosivitet men nu är jag stark! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada - Comeback
Tillbaka
Topp