Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada, pepp och tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 165306" data-source="post: 1210871"><p>Jag drog främre korsbandet i en skidolycka februari 2019, fick ej besked förrän sommaren samma år. Hade ont under och efter olyckan, men mest av allt var knäet sjukt instabilt vid åkning efter ett par veckor vila vilket såklart var en tydlig indikator på att något var galet.</p><p></p><p>Började rehabträna seriöst hos fysio samma höst. Åkte skidor och turade december och januari 19/20 igen utan större problem - mest av allt tack vare ihärdig träning, men också genom lite mjukare/försiktigare åkteknik och ett DonJoy-skydd för att hjälpa stabilisera lite. Mest av allt blir knäproblemet, trots träning osv, påtagligt och emellanåt riktigt obehagligt instabilt för mig i branta, isiga förhållanden med det dåliga knäet på dalskidan.</p><p></p><p>Får nog se lite om jag opererar eller inte, hittills känns det inte som en nödvändighet då jag i vardagen inte märker av det (och då lever jag en väldigt aktiv livsstil med mycket träning, löpning, amatörklättring osv i övrigt). Med regelbunden benträning fungerar det det hela helt okej!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 165306, post: 1210871"] Jag drog främre korsbandet i en skidolycka februari 2019, fick ej besked förrän sommaren samma år. Hade ont under och efter olyckan, men mest av allt var knäet sjukt instabilt vid åkning efter ett par veckor vila vilket såklart var en tydlig indikator på att något var galet. Började rehabträna seriöst hos fysio samma höst. Åkte skidor och turade december och januari 19/20 igen utan större problem - mest av allt tack vare ihärdig träning, men också genom lite mjukare/försiktigare åkteknik och ett DonJoy-skydd för att hjälpa stabilisera lite. Mest av allt blir knäproblemet, trots träning osv, påtagligt och emellanåt riktigt obehagligt instabilt för mig i branta, isiga förhållanden med det dåliga knäet på dalskidan. Får nog se lite om jag opererar eller inte, hittills känns det inte som en nödvändighet då jag i vardagen inte märker av det (och då lever jag en väldigt aktiv livsstil med mycket träning, löpning, amatörklättring osv i övrigt). Med regelbunden benträning fungerar det det hela helt okej! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada, pepp och tips?
Tillbaka
Topp