KarinLager
Aktiv medlem
Korsbandsskada, pepp och tips?
Drog förmodligen på mig en korsbandsskada vid ett fall i Klövsjö för tre dagar sedan. Verkar ju inte helt ovanligt i skidvärlden om man säger så... Nu tänkte jag bara höra hur det gått för andra som drabats av det... Har ni åkt skidor efteråt? Efter hur lång tid? Med operation eller utan? Kändes det otäckt? Jag är väldigt rädd att belasta benet nu eftersom benet vek sig när jag föröskte stödja på det.
Jag ska tillägga att jag inte är hundra på att korsbandet är av. Har röntgat knät och inga ben är brutna men det var fför svullet för att de skulle kunna säga något om korsbandet.... Men jag hörde ett knäpp i knät efter fallet. Det enda som är lite skumt är att jag inte har ont alls så länge jag inte stödjer på benet. Kan korsbandet ändå vara av? Vad tror ni?
Tacksam för alla tips och pepp. Stort tack på förhand!
Jag ska tillägga att jag inte är hundra på att korsbandet är av. Har röntgat knät och inga ben är brutna men det var fför svullet för att de skulle kunna säga något om korsbandet.... Men jag hörde ett knäpp i knät efter fallet. Det enda som är lite skumt är att jag inte har ont alls så länge jag inte stödjer på benet. Kan korsbandet ändå vara av? Vad tror ni?
Tacksam för alla tips och pepp. Stort tack på förhand!