RandoScando
Turtok
Korsbandsskada, pepp och tips?
Fråga din fysio, inte Freeride om du kan åka skidor nästa vinter! Jag vet många som "chansat" att åka väldigt tidigt post-op trots avrådan av fysio och det gått bra. Jag vet också folk som inte haft sån tur och nu lever utan korsband (eftersom en andra operation sällan blir bra oavsett). Jag skippade (i praktiken) säsongen post-op på grund av inrådan från fysio i alla fall, och jag ångrar inte det valet. Körde två turer riktigt sent på säsongen (typ Maj tror jag), då med tillräcklig styrka, balans och säkerhet för att känna att det inte var några problem utan ortos.Hje igen!
Ny uppdatering, operationen gick bra, rehabbar nu för fullt och funderar och hoppas på skidåkning nu i vinter. Frågan är om man ska ha något slags skydd på benet.
Typ en sån här, någon som testat?
![]()
Genu Direxa Stable
Stabiliserande och avlastande knäortos med dubbelledande skenor. Anatomisk design med mjuka kanter ger utmärkt komfort och passform. Ett material som transporterar bort fukt och håller huden torr. Oelastiska band, justerbara band på baksidan för säker passform. Täckta dubbelledande skenor i...www.rehabshop.se
Brukar ju säga 9-12 månader för full rehabilitering post-op.