Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada, pepp och tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr Mosskull" data-source="post: 1211380" data-attributes="member: 175355"><p>Hej</p><p></p><p>Körde sönder korsbandet för ca 25 år sedan. Ingen operation då. Kört med knäskydd i alla sporter jag utövat och det har funkat ok fram tills nu. Alla med korsbandsskador löper stor risk att få ett utslitet knä. I mitt fall är ledytorna i knäet slut. Tyvärr är det inget som man kan åtgärda utan det kan endast lindras med rehab. Jag har kontinuerligt försökt att träna knäet förebyggande, men det gick inte hela vägen. Har mkt svårt att åka skidor eller andra sporter pga smärta. Löpning eller innebandy/paddel är inte att tänka på. Nu är det endast en ny knäled som kan rätta till problemet vilket inte kommer att göras än på många år. Mitt råd till er alla oavsett om ni har fått en skada eller ej är att se till att ni tränar förebyggande för att ha friska leder när ni bli äldre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr Mosskull, post: 1211380, member: 175355"] Hej Körde sönder korsbandet för ca 25 år sedan. Ingen operation då. Kört med knäskydd i alla sporter jag utövat och det har funkat ok fram tills nu. Alla med korsbandsskador löper stor risk att få ett utslitet knä. I mitt fall är ledytorna i knäet slut. Tyvärr är det inget som man kan åtgärda utan det kan endast lindras med rehab. Jag har kontinuerligt försökt att träna knäet förebyggande, men det gick inte hela vägen. Har mkt svårt att åka skidor eller andra sporter pga smärta. Löpning eller innebandy/paddel är inte att tänka på. Nu är det endast en ny knäled som kan rätta till problemet vilket inte kommer att göras än på många år. Mitt råd till er alla oavsett om ni har fått en skada eller ej är att se till att ni tränar förebyggande för att ha friska leder när ni bli äldre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada, pepp och tips?
Tillbaka
Topp