Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kort skidskola i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1280928" data-attributes="member: 144594"><p>Resultatet av det hela är nog att det är en mindre andel av svenska skidbarn som får förmånen att uppleva någon svensk skidskola överhuvudtaget. Tyvärr eftersom den säkert är bäst i världshistorien och inte bör ifrågasättas (liksom allt annat svenskt).</p><p></p><p>Jag har egen erfarenhet, både som förälder och som barn av tre halvdagar under en vecka och nån gång tre heldagar i alperna. Utöver en hel del privat snäll skidintro från mig. Varken jag eller barnen verkar traumatiserade av detta (i så fall omedvetet). Tvärtom fick de kompisar och tyckte det var kul. Men jag ska dubbelkolla med dem - de är vuxna nu och brukar berätta om våra dumheter som föräldrar. </p><p></p><p>För egen del har jag tanken att barn lär sig bäst av ”lågintensiv” skidskola där främst man lär ut genom att åka före och visa vilket knappast gör barnen så trötta i huvudet att de bara orkar nån timme. Men jag är inget proffs och lyssnar absolut till er som själva har erfarenhet som skidlärare. </p><p></p><p>Om jag bott närmare bergen så hade barnen säkert fått en mer naturlig och gradvis intro till det hela vilket förstås är idealiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1280928, member: 144594"] Resultatet av det hela är nog att det är en mindre andel av svenska skidbarn som får förmånen att uppleva någon svensk skidskola överhuvudtaget. Tyvärr eftersom den säkert är bäst i världshistorien och inte bör ifrågasättas (liksom allt annat svenskt). Jag har egen erfarenhet, både som förälder och som barn av tre halvdagar under en vecka och nån gång tre heldagar i alperna. Utöver en hel del privat snäll skidintro från mig. Varken jag eller barnen verkar traumatiserade av detta (i så fall omedvetet). Tvärtom fick de kompisar och tyckte det var kul. Men jag ska dubbelkolla med dem - de är vuxna nu och brukar berätta om våra dumheter som föräldrar. För egen del har jag tanken att barn lär sig bäst av ”lågintensiv” skidskola där främst man lär ut genom att åka före och visa vilket knappast gör barnen så trötta i huvudet att de bara orkar nån timme. Men jag är inget proffs och lyssnar absolut till er som själva har erfarenhet som skidlärare. Om jag bott närmare bergen så hade barnen säkert fått en mer naturlig och gradvis intro till det hela vilket förstås är idealiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kort skidskola i Sverige?
Tillbaka
Topp