Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kort skidskola i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1280936" data-attributes="member: 176381"><p>Inte alla barn som vill gå i skidskola, min dotter ville inte gå själv så vi har fått harva i barnområden själva. Sen när hon blev lite äldre körde vi privatlektion där jag åkte inom synavstånd. Bara att konstatera att alla barn är olika, vissa vill inte bli lämnade hos främmande människor. Tänker också att åldern är en stor faktor, 75min skidskola med 3åringar hinner man nog inte så mycket så där kanske längre tid är viktigare än när de är äldre och kan åka bättre. Men nu spekulerar jag, min dotter ville som sagt aldrig gå i skidskola och vill fortfarande inte det även fast hon fyller 9år i sommar så vi håller oss till privatlektioner där man dock hinner med väldigt mycket får jag säga på 1h.</p><p></p><p>Minns första skidveckan då vi hyrde till min dotter som skulle fylla 3år, ja tror hon hade på sig pjäxor i 10min på en vecka. Visst vi kunde säkert ha tvingat henne men vet inte vart det skulle lett. Gick bra iaf och hon gillar att åka och har åkt nästan lika mycket som mig den här säsogen (eller med freeride-mått är det så klart lika lite som mig).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1280936, member: 176381"] Inte alla barn som vill gå i skidskola, min dotter ville inte gå själv så vi har fått harva i barnområden själva. Sen när hon blev lite äldre körde vi privatlektion där jag åkte inom synavstånd. Bara att konstatera att alla barn är olika, vissa vill inte bli lämnade hos främmande människor. Tänker också att åldern är en stor faktor, 75min skidskola med 3åringar hinner man nog inte så mycket så där kanske längre tid är viktigare än när de är äldre och kan åka bättre. Men nu spekulerar jag, min dotter ville som sagt aldrig gå i skidskola och vill fortfarande inte det även fast hon fyller 9år i sommar så vi håller oss till privatlektioner där man dock hinner med väldigt mycket får jag säga på 1h. Minns första skidveckan då vi hyrde till min dotter som skulle fylla 3år, ja tror hon hade på sig pjäxor i 10min på en vecka. Visst vi kunde säkert ha tvingat henne men vet inte vart det skulle lett. Gick bra iaf och hon gillar att åka och har åkt nästan lika mycket som mig den här säsogen (eller med freeride-mått är det så klart lika lite som mig). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kort skidskola i Sverige?
Tillbaka
Topp