kostnad för boende i alperna

powder_josh

Ny medlem
jag skulle vilja veta vad en månadshyra ligger på ungefär nere i alperna. tänkte göra en säsong nästa vinter och nu vill jag veta vad det kostar. det ska vara en liten lägenhet eller liknande med kök. tacksam för svar på ungefärligt pris.

tja!ja va nere nu i våras å hälsa på polarna i Cham.D betalde 4000 var i mån för ett rum me en liten balkong å en liten kokvrå.Nu åker vi ner i jan. å då betalar vi 3600 om jag inte minns fel.Då e vi 5 som bor i en tvåa.D bli nå roligare om du bo me nåra, billigare oxå.....troja!hoppas du få d ql!

Inte för att verka dum, men är priset som ni skriver per skalle eller den totala hyran? Och är det i frissefrassar eller skr? Jag menar 4000 frassar i månaden är riktigt jävla dyrt..

Jag hyrde alltså för 4800 FFR / mån en lägenhet. Det innebar att vi 4 som bodde där betalade 1200 FFR / månaden var. Sen finns de dom som tydligen betalar MYCKET mer..

>> RR <<

Jag betalade 500 CHF/mån i Laax för en studio i ett familjehus med kök och toa och dusch. Detta delade vi på, alltså 250/person.

beror helt på vart du ska. Vissa orter (som t.ex. Chamonix) är betydligt billigare att bi i än andra (t.ex. Val d"Isère och Verbier). Skulle tro att det landar någonstans mellan 1000 och 4000 SEK/månad/person (så kan du ju enkelt se att snittpriset ligger någonstans runt 2500/pers/månad...)

Tillbaka
Topp