Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad plats på buss ner till franska alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuddePudde" data-source="post: 1139794" data-attributes="member: 42036"><p>Flyg </p><p>ca 2000kr med minst ett byte+transfer till ort ca 1000kr+eventuell kostnad för skidor på planet=över 3000kr</p><p></p><p>Buss</p><p>Bättre för miljön</p><p>Inte lika stressigt med byte eller risk för bagage som försvinner på mellanlandningen </p><p>1700kr tur och retur </p><p></p><p>Var inne på flyg först och tänkte det skulle vara skönt med en kortare resa men när jag kollade upp kostnader och antal byten som behövdes göras plus andra utgifter för bagage och transfer från flyg så blev jag mer lockad att ta bussen. Inga tåg går dit och direkt flyget skulle innebära att jag är framme vid alporten vid midnatt...</p><p></p><p>Men har en vän som ska möta upp mig där och han tar flyget från London direkt vilket landade på ca 900kr. Bra pris men han är också stationerad i London så det hade ju ändå inneburit en längre resa för mig om jag nu hittat ett bra pris till london. Han behöver dock tänka på transferkostnaden och tider sen också.</p><p></p><p>Men som sagt var väldigt inne på flyg och skulle jag inte hitta en plats på buss så får jag ta flyget istället och bita i det sura äpplet. </p><p>Har alltid bilat ner andra år när jag säsongat eller åkt på en veckas resa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuddePudde, post: 1139794, member: 42036"] Flyg ca 2000kr med minst ett byte+transfer till ort ca 1000kr+eventuell kostnad för skidor på planet=över 3000kr Buss Bättre för miljön Inte lika stressigt med byte eller risk för bagage som försvinner på mellanlandningen 1700kr tur och retur Var inne på flyg först och tänkte det skulle vara skönt med en kortare resa men när jag kollade upp kostnader och antal byten som behövdes göras plus andra utgifter för bagage och transfer från flyg så blev jag mer lockad att ta bussen. Inga tåg går dit och direkt flyget skulle innebära att jag är framme vid alporten vid midnatt... Men har en vän som ska möta upp mig där och han tar flyget från London direkt vilket landade på ca 900kr. Bra pris men han är också stationerad i London så det hade ju ändå inneburit en längre resa för mig om jag nu hittat ett bra pris till london. Han behöver dock tänka på transferkostnaden och tider sen också. Men som sagt var väldigt inne på flyg och skulle jag inte hitta en plats på buss så får jag ta flyget istället och bita i det sura äpplet. Har alltid bilat ner andra år när jag säsongat eller åkt på en veckas resa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad plats på buss ner till franska alperna
Tillbaka
Topp