Kostnad plats på buss ner till franska alperna

LuddePudde

Medlem
Så har inte kontaktat någon av researrangörerna i Sverige men om någon har koll så undrar jag hur mycket en plats på en buss till franska alperna går på? Alltså inget paketpris utan en tur och retur resa med deras buss där man löst allt annat själv.

Flyg
ca 2000kr med minst ett byte+transfer till ort ca 1000kr+eventuell kostnad för skidor på planet=över 3000kr

Buss
Bättre för miljön
Inte lika stressigt med byte eller risk för bagage som försvinner på mellanlandningen
1700kr tur och retur

Var inne på flyg först och tänkte det skulle vara skönt med en kortare resa men när jag kollade upp kostnader och antal byten som behövdes göras plus andra utgifter för bagage och transfer från flyg så blev jag mer lockad att ta bussen. Inga tåg går dit och direkt flyget skulle innebära att jag är framme vid alporten vid midnatt...

Men har en vän som ska möta upp mig där och han tar flyget från London direkt vilket landade på ca 900kr. Bra pris men han är också stationerad i London så det hade ju ändå inneburit en längre resa för mig om jag nu hittat ett bra pris till london. Han behöver dock tänka på transferkostnaden och tider sen också.

Men som sagt var väldigt inne på flyg och skulle jag inte hitta en plats på buss så får jag ta flyget istället och bita i det sura äpplet.
Har alltid bilat ner andra år när jag säsongat eller åkt på en veckas resa.

Var ska du någonstans?
Flyg
Luleå>Arlanda
Arlanda>Geneve
Transfer
Geneve>Chamonix

Och likadant i retur för ca 2000kr, inkl skidfodral.
Detta är för en vuxen.
Flög precis CPH-GVA för ca 300kr med ungdomsbiljett.

Göteborg - Genève
Genève - Val Claret

Är 37 år så det blir lite knepigt med ungdomsbiljett ;) men bra pris med 2000kr. Antar att det kan vara dyrare från Göteborg då. Vilket flygbolag?

Bokat enkel från Gbg-Val Thorens och med ett extra bagage landade det på drygt 2000kr och då var jag ute i god tid. Kollade även tåg mtp miljö och att jag inte har bråttom men det blev oförsvarbart meckigt, lång restid och dyrt. Svenska researrangörer börjar ju inte köra förrän senare heller så haka på tex UCPAs buss funkade inte.

Från Gbg är det ju dessvärre byte som gäller (i princip) och då gärna i Paris vilket kräver längre bytestid så restiden blir seg oavsett.

LuddePudde sa:
Göteborg - Genève
Genève - Val Claret

Är 37 år så det blir lite knepigt med ungdomsbiljett ;) men bra pris med 2000kr. Antar att det kan vara dyrare från Göteborg då. Vilket flygbolag?
SAS/Swiss

Tillbaka
Topp