köttmjöl

freeride_nu

Aktiv medlem
köttmjöl
min kompis, kotten, säger att dom som bygger skidor maler ner köttmjöl i belagen för att ingen vet vad dom ska göra med det!?
stämmer det?
kan man verkligen få creutzfeldts-jacobs sjukdom av att slicka på belagen?

rågge - lord of the holy toppluva

köttmjöl
Varför ska du slicka på belaget?
Varför skulle det vara köttmjöl i belagen?
Varför tror du på din snowboardåkande kompis?

Du ska veta att jag är helt säker på att man inte maler ner köttmjöl i belagen för jag tror att de gör belagen rikyigt dåligt glid.

Men vi får väll se vad andra säger här.

köttmjöl
jadu fredrik, vem är dummast här egentligen?
visste inte du att man har köttmjöl i belaget??
det är ju därför det blir vitt om man inte har vallat på länge...

//EU

köttmjöl

Jahopp! I så fall får jag väl sluta med att slicka på belagen eller köpa ett par helsvenska skidor av märket Extreme. För visst använder väl Åregrabbarna helsvenska produkter i sina belag?

Hej & Hopp / MM

köttmjöl
Visst slipper di Creutzfeldts-Jacobs om du slickar på Extremskidorna - eller som i mitt fall; min flickvän som blir extra het av att slicka belag när hon blir våldsamt överkörd akterifrån. Men eftersom de befinner sig i Åre maler de ner något än farligare i sina belag: nämligen Stockholmare. Och de sjukdomar du kan fånga upp där bär konsekvenser som med mil överstiger smärtan och sjukdomstillståndet hos galna kosjukan.

Symptom på att man smittats av 08-sjukan innebär att all hjärnkapacitet omedelbart upphör att fungera, talet blir enstavigt och korkat, din tidigare eminenta teknik vad gäller utförsåkning försvinner, du förlorar alla dina vänner och du börjar hålla på Gnaget.

Så passa dig för de svenska belagen också.

/JCM - Brantare än Shane, snyggare än Liam!

köttmjöl
...så då kanske de Svenska bönderna gjorde det samma. Förresten, om man blir myglad riktigt ordentligt i en skidbacke eller rentav i liftspåret så borde man ju åka på både 08-syndromet och galna kosjukan!?
Smittkällan kanske är spårad!!!

Kor som åker skidor äter snö i backen, får BSE och sprider det vidare.....

Man borde kräva köttfria skidbelag!

Stoppa bron, stoppa den!!!

Storbonden med stor dase

köttmjöl
Du kan fortsätta prata om ditt köttmjöl, men jag har en mycket viktigare fråga att ta upp till diskussion; plågsamma skidtransporter.

Visste du att skidor få stå i trånga lådor och skumpa härs och tvärs över hela europa utan vare sig snö eller valla. De tas knappast ut och rastas och ofta blir de illa behandlade. Så här kan det inte fortsätta! Gör uppror mot plågsamma skidtransporter!

På lördag ska jag sittstrejka utanför alpingaraget vid 12-tiden....jag inbjuder alla att vara med!

köttmjöl
Jag cuttade en polare med stålkanten när jag landade på honom (han stod nedanför klippan för att kolla snön vid landningen). Innan vi hade hunnit ner (ca 6000 fallhöjdsmeter) visade han symptom på Creutzfeld och segnade ner flera gånger. Väl nere stapplade han bara runt i en cirkel och råmade som en galen ko. Vi fick nödslakta honom på platsen.
Antagligen tog stålkanten med sig delar av belaget in i såret. Tillverkaren (Scan extreme ski products) ersatte mig för mina skidor och nu kör jag på veganskidor från Govindas vegetariska restaurang. De är gjorda av morot, palsternacka och rödbetsskal och lämnar röda spår i snön. Tufft, men skit händer.

köttmjöl
Jag har hört att cirka 30% av skidorna är döda vid framkomst och att ytterligare 15 procent tappat spänsten.
Deesutom säljs de var och en för sig utan hänsyn till familjeförhållanden eller skidiga rättigheter. Många reas dessutom bort på våren under förödmjukande former till söndagsåkare och nybörjare som bland annat har skidorna på biltaket, mitt i salt stänket, utan vare sig skidpåse eller skibox.
Jag har länge försökt få tillverkarna att göra lufthål i kartongerna samt ta ut skidorna vid raster så att de kan få glida runt lite, men utan framgång. Upp till kamp...

Tillbaka
Topp