Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kramp och domningar i fötterna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Landsten" data-source="post: 1082960" data-attributes="member: 139692"><p>Då är jag med i matchen! Fotvalvsstödet ligger verkligen kloss ann mot skalet, så jag kan inte ens platta ut det om jag trycker med handen vilken jag antar är fel. Bör man gå till pjäxdoktorn och be han slipa ner den på bredden? </p><p></p><p></p><p>Vidare till hur det gick idag: </p><p>Plockade ur sulorna och både domningarna och kramperna var betydligt snällare idag, likaså försvann känslan av att stå på tå när forwardlean insertsen togs bort. Problemet nu är att hälen sitter extremt dåligt. Med sulorna i satt hälarna som fastborrade, det var även så att innan värmningen och utan sula i satt hälen riktigt bra, men nu är det ett heel-lift som förstör hela åkningen. Har funderat på två lösningar, vet ej vilken som är bäst. Antingen att värma om pjäxorna med ommododifierade sulor och spänna på stenhårt för att få innerskon rymligare eller att värma om fast denna gången forma efter endast foten och skita i sulorna, vad tror ni blir bäst? Får innerskon tillbaka lite volym när man värmer den igen eller är det kört, för känns som det är lite mycket luft nu utan sulan? Har även hört att man kan slipa ner bootboarden för att få lite mer plats, kan det kanske vara ett tredje alternativ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Landsten, post: 1082960, member: 139692"] Då är jag med i matchen! Fotvalvsstödet ligger verkligen kloss ann mot skalet, så jag kan inte ens platta ut det om jag trycker med handen vilken jag antar är fel. Bör man gå till pjäxdoktorn och be han slipa ner den på bredden? Vidare till hur det gick idag: Plockade ur sulorna och både domningarna och kramperna var betydligt snällare idag, likaså försvann känslan av att stå på tå när forwardlean insertsen togs bort. Problemet nu är att hälen sitter extremt dåligt. Med sulorna i satt hälarna som fastborrade, det var även så att innan värmningen och utan sula i satt hälen riktigt bra, men nu är det ett heel-lift som förstör hela åkningen. Har funderat på två lösningar, vet ej vilken som är bäst. Antingen att värma om pjäxorna med ommododifierade sulor och spänna på stenhårt för att få innerskon rymligare eller att värma om fast denna gången forma efter endast foten och skita i sulorna, vad tror ni blir bäst? Får innerskon tillbaka lite volym när man värmer den igen eller är det kört, för känns som det är lite mycket luft nu utan sulan? Har även hört att man kan slipa ner bootboarden för att få lite mer plats, kan det kanske vara ett tredje alternativ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kramp och domningar i fötterna
Tillbaka
Topp