Kreditkortskapare i Schweiz (Engelberg)

evil

Ny medlem
Tjo.

Jag var en runda i Engelberg via Zurich och fick mitt kreditkort kopierat och det är ju ganska irriterande. Pengarna får jag tillbaka, men det kan ju vara värt för er som befinner er däromkring att kolla er bank då och då. Trist att skylla på för många öl när kontot börjar tömmas. Inte säkert det var just i Engelberg, men där befann jag mig större delen av tiden.

"Det har blivit dyrt här i Schweiz". Minst sagt...

Vi kanske borde modifiera och säga att det maste man nog alltid halla koll pa, kan ju hända var som helst när som helst.

Märkte du nagot specifikt misstänkt vid nagot tillfälle? Annars är det vanligt att kortnumren används först lang tid efter att de fiskats upp för att göra det svarare att pinpointa var kortnumret blev taget.

Min senaste kortnummerstöld var antagligen ett bra hotell i thailand (surprise surprise) eller vid Brennerpassets manuella biltullskassa (surprise for real, om det var den)...

Min bror blev bestulen på taxfree-påsen på tåget mellan Zurich och Bern. :( Blev av med nyårs champagnen, wiskeyn osv osv. Kan det ha varit en schwezisk tullare som arbetade under-cover på fritiden?!

deltab0arder sa:
Vi kanske borde modifiera och säga att det maste man nog alltid halla koll pa, kan ju hända var som helst när som helst.

Märkte du nagot specifikt misstänkt vid nagot tillfälle? Annars är det vanligt att kortnumren används först lang tid efter att de fiskats upp för att göra det svarare att pinpointa var kortnumret blev taget.

Min senaste kortnummerstöld var antagligen ett bra hotell i thailand (surprise surprise) eller vid Brennerpassets manuella biltullskassa (surprise for real, om det var den)...
Du kanske besökte klubben som ligger i brennerpass backen ;)

@E.W: later ju som schweiz haller pa att bli värsta knarkarkvarten... som oskyldigt "münchen-lamm", och van med trygghet i münchen och österrike, känner man sig helt hotad i schweiz... senast i davos i helgen: nagot sa trashigt ställe (för att dessutom kallas nobel-ort) har jag inte varit med om pa länge.. skumt folk som satt här och där över hela stan och drack och/eller rökte majja och kollade in en som man var en vandrande ATM som de kanske skulle göra uttag ifran... alla paverkade pa nagot skumt aggresivt sätt som jag inte varit med om sen stockholm... inte den gemutliga full och glad och prata med alla pa trevligt sätt som är stilen i DE och AT.

och da har CH tullen mage att alltid stoppa mig och jiddra om papiere och ifragsätta vem jag är och varför jag skall fa beträda deras dyrbara oskuldsfulla mark...

@josh: hehe, är det bra preis-leistungs-verhältnis där eller?

ha ha fick aldrig chansen att besöka stället men det var fullpackat pa parkeringen..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp