Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
kuggfråga? breda mittmonterade el. smala norm.mont
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wippeh" data-source="post: 144080" data-attributes="member: 41385"><p>okej ska till valdi igen i år den 28e, har en liten rolig fråga då de faktiskt kan vara behövligt med ett par skidor med mer flyt</p><p></p><p> jag står inför ett kanske möjligt val. att ta mina sketna teneighty eller bytlåna dom mot ett par mojo 90 som är näst intill mittmonterad(tyvärr vet jag inte om detta är näst intill "jibbmonterad" som MnO beskrev det eller spikrakt på mitten) men den är 6cm längre och 1cm bredare så de borde ju vara lättare? eller kommer de vara mer svårjobbatt i djupsnö och offpist än teneightyn bara för att den är mittmonterad?</p><p> De är för mig en ganska klurig fråga iaf <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> någon som vet nånting om det här? </p><p></p><p>För med mina teneightys är ju min tyngd fördelad på den bakre delen av skidorna så dyker dom inte lika lätt som på mojon där tyngden är mer fördelad på hela skidan, men bredden och den lite längre längden på mojon bildar ju mer flyt. jag vet faktiskt inte hur jag ska bestämma vilket som är bäst.</p><p></p><p>förresten då ja väl ska göra en tråd kan jag ju lägga in de här också:</p><p>Om någon även har varit i valdi så får ni ju mer än gärna dela med er och breskriva ett par trevlig repor i orört utan att behöva hajka så enormt mycket(en kvart max!)... de vore schysst! </p><p></p><p>ciao</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wippeh, post: 144080, member: 41385"] okej ska till valdi igen i år den 28e, har en liten rolig fråga då de faktiskt kan vara behövligt med ett par skidor med mer flyt jag står inför ett kanske möjligt val. att ta mina sketna teneighty eller bytlåna dom mot ett par mojo 90 som är näst intill mittmonterad(tyvärr vet jag inte om detta är näst intill "jibbmonterad" som MnO beskrev det eller spikrakt på mitten) men den är 6cm längre och 1cm bredare så de borde ju vara lättare? eller kommer de vara mer svårjobbatt i djupsnö och offpist än teneightyn bara för att den är mittmonterad? De är för mig en ganska klurig fråga iaf :) någon som vet nånting om det här? För med mina teneightys är ju min tyngd fördelad på den bakre delen av skidorna så dyker dom inte lika lätt som på mojon där tyngden är mer fördelad på hela skidan, men bredden och den lite längre längden på mojon bildar ju mer flyt. jag vet faktiskt inte hur jag ska bestämma vilket som är bäst. förresten då ja väl ska göra en tråd kan jag ju lägga in de här också: Om någon även har varit i valdi så får ni ju mer än gärna dela med er och breskriva ett par trevlig repor i orört utan att behöva hajka så enormt mycket(en kvart max!)... de vore schysst! ciao [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
kuggfråga? breda mittmonterade el. smala norm.mont
Tillbaka
Topp