Kul med topp20!

freeride_nu

Aktiv medlem
Kul med topp20!
Det var en kul idé att man kan se vilka fotografier som är populärast. Jag gillade det där cliffjumpet som ligger på topplistan bäst. Det krävs mod för att göra ett sådant.

Kul med topp20!
Håller med om att Topp 20 i foto var en höjdare och man blev grymmt sugen när man såg fotona. Just detta att man själv deltar och tycker på sidan är att freeride antagligen är bäst. Ett levande forum som är intressant och en skidmarknad som alltid är värd att kolla upp. Johan måste vara en riktig hedersknyffel alltså.

Mina besök kommer ju givetvis bli färre när jag drar ner till Chamonix för att bumma. Och Freeride har i hög grad bidragit till att jag kommit iväg eftersom man alltid blir motiverad att käka puder när man glider in här. Just ja, ingen som sitter på en lavinsändare de vill bli av med?

Oskar

Kul med topp20!
Jag håller med Janne. Den där killen fredrik verkar ju helt jävla galen! Vilket cliff! Hur fan vågar han? Det skulle vara kul att höra vad Fredrik själv säger. Det är helt rätt att han ligger på topplistan. Men sen såg jag att Franssons hade fått över 1000 röstningar på en dag. Sitter dem framför datorn och trycker på sina egna bilder hela dan eller?
Tach Johan Åkesson för en utmärkt hemsida!

Kul med topp20!
Ja ojoj oj....vad killen verkatr galen, klipan han droppar kan lika gärna vara 2 meter hog, ni ser ju inte landningen pa bilden. Vidare trodde jag redan omdomet om basta bilden var avgjort i och med forstasidans "stjarnbild" som enligt min asikt ar den bild som haller klassen pa sidan...mycket bra foto...Annika var det som akte eller?

Tack for mig.

Kul med topp20!
Jo jag hörde att du kritiserade mitt cliff som jag gjorde för två år sedan. Jag sade "Klippan kan lika gärna vara 2 meter". Vet du vad du snackar om? jag var där, jag hoppade, JAG vet hur högt det var. Min kompis ställde upp sin skida som är en head som är två meter lång mot klippan. Då såg man att det skulle gå cirka 3,5 skidor upp till toppen av klippan. Vilket innebär 7meter plus sluttningen efter landningen. Kom ned till Chamonix i vinter och hälsa på så får jag se var du vågar hoppa någonstans. Från baren skulle jag tippa! Nej jag tycker inte om din tråkiga ton och kritik av alla människor som gjort något bra. T.ex Nordin ocj Jag.

Kul med topp20!
Hmmm.....jag kanske har sett dig i Chammo eftersom jag har vart där de senaste 2 säsongerna, men vi ses kanske i vinter, ska vara där feb-mars...... du din 7-metersvilding!

Kul med topp20!
jag tycker inte att ett sju meters dropp är vidare mycket att skryta med och det var ju just det du gjorde. skärp dig och börja dra på ordentligt.

Kul med topp20!
Hörrni killar kan man inte få lite beröm åtminstone. Ni bara spelar tuffa hela tiden. Jag blir faktiskt ledsen nu. För jag tyckte det var jättehögt. När jag var liten vågade jag inte ens hoppa från första trappsteget i trappan och jag var faktiskt jätterädd och mina knän skakade när jag hoppade. Nej jag tycker det är lite tråkig ton här nu på forumet. Förra året var det en glad stämning och folk uppmuntrade varann här på forumet. Men det är väl en massa nya femtonåriga testosteronkillar som har börjat skriva här. Och du "JAG" du har nog inte sett mig i Chamonix förut för jag har bara varit där på sommaren. Men i vinter räknar man ju med 150 skiddagar. Så om ni är riktigt snälla här så ska jag skicka in ett foto nästa år då jag kanske hoppar ett 8 meters cliff till och med.

Kul med topp20!
Hmm. att kritisera ett foto och ditt cliffjump är väl inte riktigt samma sak. Klippan SKULLE helt ärligt kunna vara 2 meter hög, det är inte sa svart, jag fotograferar en del själv. Och ett 7-metersdropp är inte alltid det man skryta med i ett forum, du ber ju om mothugg fran alla andra. Se si Chammo.

Kul med topp20!
Jo du sa att jag skröt och därför bad om mothugg. Helt fel JAG. Jag förklarade bara för killen som kritiserade mig hur högt det var när han påstod att det var 2 meter.
Bara en månad kvar tills jag pyser till chamonix med mina nya lagg i bakfickan.

Kul med topp20!
Jag ar med dig fredrik nar man gor nagot som far en att skaka i benen, kallsvettas och det kanns som om hjartat ska dunka sonder hela kroppen. hoppar man da da gar man framat man utvecklas. Varken det galler ett trappsteg eller en dubbelvolt over en glaciersprickaoch ska man vara stolt over sig sjalv och bli respekterad av andra. mycket av kritiken man far ligger i avund av andra som inte vagar ta staket och hoppa. Tack det var allt (ursakta stavningen sitter i frankrike och deras tangentbord ar ju som de ar)

Kul med topp20!
Tänkte bara skriva lite grann angående ovanstående ordväxling.
Alla människor är inte Seth Morrison, vi lär ju börja nånstans, skulle faktiskt vilja veta hur många människor på denna planet som frivilligt droppar utför en sjumetersklippa. Så jag säger bara kör hårt, skit i andra det är ju ändå för oss själva vi gör det, eller hur?

Kul med topp20!
Ja det har blivit nån attitydförändring sen förra året och det har ju gjort en lite anti till att skriva inlägg. Fattar inte hur nån kan sitta och kritisera ett hopp som det finns bildbevis på om man själv sitter och skriver på ett inlägg om hur höga drop man gör osv. Börja med att hoppa ner från tangentbordet och låt åkningen stå för skrytet så framstår ni som aningen seriösare. Phuuu... så här mycket har jag inte skrivit på ett år. /Rödskägg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp