Kullager?

Railson

Medlem
Kullager?
Tjennare!
Jag har en sector 9 longboard som ja har åkt på i ca 6 vecker och nu har mina kullager börjat tjuta och rulla dåligt, det låter som om det är grus i dom.
finns det något att göra åt eller måste ja köpa nya?
PÅ min bräda sitter ett par graceball abec 5 kullager, ( trorja)
och på mina inlines har jag ett par kizer abec 8.
Vet någon om ja kan ta mina inlines kullager och he på longboarden å rullet kommer att funka som det ska? eller är det någon skillnad på inlines och longboard kullager ?
tacksam för snabba svar!
PEACE

Kullager?
bonka ut kullagren och kolla, ska nog vara samma sak. annars testar du och spruta 5-56 (en slags olja) du borde ha det hemma annars kostar en burk kanske 25-30 spänn. annars köper du bara nya, men testa 5-56 innan du gör något annat håll hjulet snurrandes hela tiden och spruta bara 5-56 i kullagren

detta gjorde jag för att det skulle rulla bättre, men det gjorde det inte. men det ska nog fräta bort stenar eller något tror jag. skulle dock råda dig till att inte använda något annat smörjningsmedel eftersom andra medel kanske har annat användning område.

lycka till

Kullager?
Jag tror tyvär att 5-56 är en dålig idee.
Det är fettlösande lr nått liknande trorja. dom rullar bättre i max ett dygn, sen torkar allt ihop. ganska säker på att de är något liknade ja skrev där för den tabban har ja gjort många gånger.
Men tror du att ett "inlines" kulager abec 5 och ett par "longboard" kulager abec 5 har samma rull om dom sitter på hjul i samma storlek?

Kullager?
sak samima med rullen du vill ju bara kunna åka eller hur, en kompis satte hans brorsas inlines kullager på hans skate och de funkade. och eftersom skate kullager har samma storlek som en longboards så funkar det, men banka inte idom för hårt bara för då pajar dom bara.

men testa. du kan ju köpa ett par andra i vår eller något antingen till longboarden eller inlinesen. men du ka nog kunna få ut ungefär samma rull utan tvekan blir nog ingen nämnbar skillnad isåfall

kör på!

Kullager?
Om dom har avtagbara sidor så är det bara att rengöra dom, släng ner dom i en burk med t-röd i 5 min och skaka, sen smörjer du dem med 2-3 droppar kullagerolja som du köper i en skateaffär.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp