Kung Fujas för stor för park?

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Jag har fått för mig att åka park med ungarna och vill lägga så lite pengar som möjligt på något som är kul att köra switch och tramsa runt i parken. Tänk gubbe på låg nivå.

K2 Domain känns ok och finns för 2.500:- inkl. Jester, men tyvärr inte i min längd (179). Däremot finns årets Kung Fujas för 3.300:- inkl. Jester.

Är det tok att gå på Fujas för park och småjibb? Just nu kollar jag bara på prislappen... :)

Nej för fan, jag har kastat sjuor med mina bent chetler utan några större probs:)
Skönt med rocker som de är på kung fujas, hjälper till med landningarna när man inte har roterat fullt ut.
Vikten blir inge problem då viktskillnaden mellan domain och KF är hyffsat liten.

Tjena, är nog inte till så stor hjälp men det skulle vara snällt om du kunde länka sidorna du sett Fujas inkl jester för 3300:- och Domain inkl jester för 2500:-.
Har läst att Kung fujas ska fungera att köra i park men enligt mig tror jag att det kan bli ganska jobbigt men lita hellre på dem som har kört med dem! :)

Jag övertygade min kompis 15-årige son att köpa ett par Fujas före jul. Han är mycket duktig parkåkare och ville nu ha ett par skidor att hoppa och åka offpist/skog med. Raila kommer han inte att göra med dem. Kändes ovant med så pass breda skidor ansåg han efter att ha kört dem i Dundret under julhelgen, men att det nog kommer att lätta när han vant sig. Han var nöjd med sitt val.

Ett tips om du vill ha busiga skidor, men inte vill gå upp över 1 dm i midjemått är annars Völkl Bridge. 95 mm midja och full rocker (medium och nolll spann) och fullkomligt omöjliga att ha tråkigt på verkar det som efter testkörning för ett par säsonger sedan. Hjärnan klarade inte av att bara åka städat nerför pisten på dem. Det var som att skidorna själva sökte efter pucklar och annat att hoppa på :) De karvade för övrigt duktigt om andan föll på också.

David-Ivarsson sa:
Tjena, är nog inte till så stor hjälp men det skulle vara snällt om du kunde länka sidorna du sett Fujas inkl jester för 3300:- och Domain inkl jester för 2500:-.
Har läst att Kung fujas ska fungera att köra i park men enligt mig tror jag att det kan bli ganska jobbigt men lita hellre på dem som har kört med dem! :)
Det är Bittl i tyskland som bokstavligen slänger prylarna efter en. Det slutade med ett par Völkl Step med Jester för min del. Drygt 2.500:- och gratis frakt eftersom jag hittade en kampanjkod. Löjligt billigt.

nej.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp